bato-adv
کد خبر: ۵۲۳۶۷۳

مسدود شدن راه ارتباطی ۱۰۰ روستا در اردبیل

مسدود شدن راه ارتباطی ۱۰۰ روستا در اردبیل
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۱۰۰ روستای این استان را مسدود کرده و راهداران برای بازگشایی آن‌ها تلاش می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۰۴ دی ۱۴۰۰

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۱۰۰ روستای این استان را مسدود کرده و راهداران برای بازگشایی آن‌ها تلاش می‌کنند.

علی صبحی در گفتگو با ایرنا، افزود: در پی بارش شبانه روز گذشته برف راه ارتباطی ۵۳۶روستا در استان اردبیل مسدود شده بود که با تلاش راهداران تاکنون راه ارتباطی ۴۳۶ روستا بازگشایی شده و رفت و آمد در آن‌ها در جریان است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون راه ارتباطی ۱۰۰ روستا در استان اردبیل مسدود است، اظهار کرد: بیشتر این روستا‌ها در شهرستان‌های خلخال، کوثر و نیر واقع شده است.

وی بیان‌کرد: با وجود بارش برف و کولاک راهداران تلاش می‌کنند تا راه ارتباطی این روستا‌ها را در کمترین زمان ممکن بازگشایی کنند و به احتمال زیاد از فردا راه‌های ارتباطی تمامی روستا‌های استان باز خواهد شد.

او همچنین با اشاره به نامساعد بودن شرایط جوی از شهروندان استان خواست تا از سفر‌های غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودرو‌های خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه ۱۷۴ دستگاه ماشین‌آلات راهداری با۲۸۰ نفر نیرو در امر بازگشایی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان فعال هستند، اضافه کرد: در مجموع ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۴۳۰ نفر نیرو در قالب ۸۰ گروه در آماده‌باش کامل بوده و در راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌رسانی در مواقع نیاز مستقر هستند.

صبحی ادامه داد: همچنین ۳۰ هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبار‌ها و راهدارخانه‌ها استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است.

وی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین