bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۳۲۹۸۱

(تصاویر) «سلول ۱۶»؛ رستوران زندانی برای کمک به آزادی زندانیان

(تصاویر) «سلول ۱۶»؛ رستوران زندانی برای کمک به آزادی زندانیان
هدف "سلول ۱۶" کمک به جمع آوری کمک‌های مالی برای آزادی کسانی است که به دلیل بدهی‌های پرداخت نشده در زندان‌های ایران به سر می‌برند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

فست فود سلول ۱۶ یک رستوران با دکوراسیونی شبیه به زندان است. خبرگزاری فرانسه گزارشی از این رستوران زندان منتشر کرده است.

به گزارش فرارو، دو جوان برای کمک به آزادی محکومانی که به دلیل بدهی‌های پرداخت نشده پشت میله‌های زندان به سر می‌برند، این رستوران را افتتاح کرده اند.

ایده رستوران در زندان شکل گرفته است. بنیامین، ۳۱ ساله، به خبرگزاری فرانسه گفت: من در بازار آهن تهران کار می‌کردم، اما ورشکست شدم. خودم را بی پول دیدم. شریک تجاری او، آرمان ۳۰ ساله نیز در بدهی غرق شده بود.

دو سال پس از آزادی، این دو دوست رستوران سلول ۱۶ را با میز‌های غذاخوری جداگانه پشت میله‌های زندان باز کردند.

بنیامین با لبخند گفت: تزیین مکان آسان بود، ما فقط مکانی را که در آنجا نگه داشته شده بودیم بازسازی کردیم. ما می‌خواستیم نشان دهیم که زندان لزوماً مکانی پر از آدم‌های بد نیست. زندانیان گاهی اوقات افرادی هستند که مرتکب جنایت نشده‌اند، اما بدبختی داشته‌اند. ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد.

با کمک رسانه‌های اجتماعی، این کسب و کار موفقیت آمیز بوده است و اولین بار در سال ۲۰۱۶ تنها با هفت سلول افتتاح شد و حالا به دو رستوران دیگر در تهران و اصفهان گسترش یافته است.

آرمان می‌گوید ما می‌خواهیم با جمع آوری کمک به زندانیان کمک کنیم. ما با راه‌اندازی کمپین‌هایی برای کمک از سوی اهداکنندگان یا مشتریان، به زندانیان بدهکار کمک می‌کنیم. درخواست‌ها را در صفحه اینستاگرام خود ارسال می‌کنیم و هرکس به روش خود مشارکت می‌کند. بخشی از درآمد این رستوران نیز برای کمک به آزادی زندانیان مصرف می‌شود.

وی افزود: اغلب همسران زندانیان هستند که به دنبال کمک هستند. ما کسانی را انتخاب می‌کنیم که به نظرمان اولویت دارند، مثلاً یک فرد متاهل دارای فرزند یا افراد بیمار که قادر به کار نیستند. چندین انجمن و افراد مشهور در چنین خیریه‌هایی مشارکت دارند.

به گفته مقامات زندان، بیش از ۱۱۰۰۰ ایرانی به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های خود پشت میله‌های زندان هستند. این تقریباً پنج درصد از کل جمعیت زندانیان ایران است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین