bato-adv
کد خبر: ۵۳۷۱۱۸

از انتقال ایرانیان مقیم اوکراین به رومانی چه خبر؟

از انتقال ایرانیان مقیم اوکراین به رومانی چه خبر؟
انتقال ایرانیان از نوار مرزی مشترک اوکراین- رومانی بسمت بخارست و برخی از شهر‌های رومانی جهت بازگشت به ایران از طریق تلفن و پیام‌های واتساب صورت می‌پذیرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۰

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در گزارشی روند انتقال ایرانیان مقیم این کشور به رومانی را شرح داد.

در این مطلب آمده است:

- بر اساس قوانین دولت رومانی اتباع هر کشور ثالث می‌توانند از مرز‌های رومانی با گذرنامه وارد خاک این کشور شوند.

- برخورد نیرو‌های مرزی رومانی با مهاجرین ایرانی بسیار انسان دوستانه و امکانات رفاهی لازم در مناطق مختلف مرزی از سوی دولت رومانی و سازمان‌های مردم نهاد برای کلیه مهاجرین مهیا شده است. کسانی که جائی برای اسکان نداشته باشند آن‌ها را به خوابگاه‌هایی انتقال داده تا زمینه سفرشان فراهم شود.

- محدودیتی در مدت اسکان در این خوابگاه‌ها وجود ندارد، ولی خود مهاجرین ترجیح می‌دهند هر چه سریع‌تر این خوابگاه‌ها را ترک نمایند.

- افرادی که وارد رومانی می‌شوند از روند صدور روادید و استقبال اعلام رضایت دارند و در مبادی ورودی از این افراد پذیرایی شده و سیم کارت تلفن رومانی در اختیار آن‌ها می‌گیرد.

- مشکلی برای اخذ روادید و ورود به رومانی وجود ندارد.

- انتقال ایرانیان از نوار مرزی مشترک اوکراین- رومانی بسمت بخارست و برخی از شهر‌های رومانی جهت بازگشت به ایران از طریق تلفن و پیام‌های واتساب صورت می‌پذیرد.

- با هماهنگی نمایندگی در کوتاهترین زمان ممکن افرد در بخارست در هتل اسکان داده می‌شوند، سپس وعده غذایی سه‌گانه برای آن عزیزان توسط سفارت تامین می‌گردد.

- تا روز پنجشنبه نزدیک به ۲۰۰ نفر در هتل در بخارست اسکان داده شده اند.

- روز پنجشنبه مورخ ۱۲ اسفند مجموعا ۵۰ نفر در هتل، ۱۶ نفر در ویلا و ۳۰ نفر در خانه‌های ایرانی‌ها (دوستان ایرانی) در بخارست مستقر هستند.

- بیش از ۵۰ خودرو (میانگین سرنشین هر خودرو ۳ تا چهار نفر) جهت سفر به ایران و ترکیه از مسیر بلغارستان راهنمایی شده اند.

- طی روز‌های گذشته بیش از ۳۵۰ نفر ایرانی از اوکراین وارد خاک رومانی شده اند و ورود ایرانی‌ها به رومانی سیر صعودی دارد.

- شماره تماس اختصاصی ستاد بحران اوکراین این نمایندگی به همراه شماره تلفن و واتساب همکاران در این نمایندگی بصورت ۲۴ ساعته فعال می‌باشد و طی روز‌های اخیر به بیش از یک هزار تلفن و پیام‌های واتساب پاسخ داه شده است.

- تا کنون هشت اطلاعیه در خصوص نحوه خروج از اوکراین و ورود به رومانی، مسیر‌های تردد در داخل رومانی و قوانین و اطلاعات کاربردی در خصوص اقامت در رومانی و عزیمت به تهران صادر گردید.

- هماهنگی لازم برای عبور رانندگان کامیون از رومانی، از طریق رایزنی با مقامات محل و صدور مجوز عبور از رومانی انجام شد و رانندگان یک به یک در حال ورود به رومانی برای عزیمت به کشور هستند.

- هماهنگی لازم برای برقراری پرواز چارتر با تهران و بخارست در حال انجام است.

- خدمات کنسولی از قبیل ویزا، صدور گذرنامه (برای هموطنانی که گذرنامه آن‌ها مفقود و یا جا مانده است) و سایر موارد در بخش کنسولی سفارت کشورمان در بخارست بصورت رایگان انجام می‌شود.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین