bato-adv
کد خبر: ۵۳۷۴۵۵

(ویدئو) پیام اهالی کی‌یف برا ی روس‌ها؛ «به جهنم خوش آمدید»

(ویدئو) پیام اهالی کی‌یف برا ی روس‌ها؛ «به جهنم خوش آمدید»
آلونا بوشینسکا ۹ روز پیش یک آرایشگر بود. اکنون او یک AK-۴۷ را روی شانه‌اش آویزان کرده است و در صورت لزوم آماده جنگیدن است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

«به جهنم خوش آمدید»، این پیام روی یک بلوک سیمانی در حومه کی یف پایتخت اوکراین نوشته شده است.

به گزارش فرارو، مردان در این ایست بازرسی در ورودی شهر توسط مهمات، نارنجک‌های راکتی و جعبه‌های کوکتل مولوتف محاصره شده اند و آماده مقابله با ارتش روسیه هستند که فکر می‌کنند هر لحظه به آن‌ها نزدیک می‌شوند.

چند روز پیش ویدئویی توسط وزارت دفاع روسیه منتشر شده و مدعی شد کاروان عظیمی از خودرو‌های نظامی به سمت کی یف حرکت می‌کنند. بررسی زمان فیلمبرداری یا مکان دقیق این تصاویر غیرممکن است، اما مقامات ایالات متحده و بریتانیا تاکید کردند کاروان متوقف شده و با مشکلات لجستیکی مواجه شده است.

حملات بی امان به شهر‌های خارکف و ماریوپل، دفاع نظامی و غیرنظامی پایتخت را به گونه‌ای تقویت کرده است که ۱۰ روز پیش هرگز تصور نمی‌کردند. اکنون سربازان و غیرنظامیان به صورت هماهنگ کار می‌کنند.

در یکی از ستاد‌های دفاع غیرنظامی در شهر، اتاق به اتاق مملو از کمک‌های مردمی از آب و تشک خواب گرفته تا دستکش‌های زمستانی، دستمال مرطوب و دارو‌ها را دیدیم. ردیف‌هایی از غذا و ساندویچ‌های تازه درست شده برای کسانی که ساعت‌ها از ایست‌های بازرسی متعددی که در اطراف شهر ایجاد شده‌اند محافظت می‌کنند.

ما شاهد فعالیت‌های دیوانه‌وار بودیم، با داوطلبانی که صفحه‌های چوبی می‌ساختند و جاده‌هایی پر شده با میخ‌های فلزی ضایعاتی و «جوجه تیغی‌های» ضد تانک برای کاهش سرعت پیشروی خودرو‌های نظامی روسیه. در چندین جا نشانه‌هایی را دیدیم که هشدار می‌داد مین‌ها برای بازدارندگی نیرو‌های روسی کار گذاشته شده است.

آلونا بوشینسکا ۹ روز پیش یک آرایشگر بود. اکنون او یک AK-۴۷ را روی شانه‌اش آویزان کرده است و در صورت لزوم آماده جنگیدن است.

صدای انفجار شنیده می‌شود، وقتی که ما با او صحبت می‌کنیم، گلوله‌ای در فاصله‌ای دور منفجر می‌شود، او به سختی تکان می‌خورد و می‌گوید: به آن عادت کرده ام. الان برای من عادی است. دیگر ترسی ندارم.

دوستش که کنارش ایستاده، او هم مسلح است، فارغ التحصیل رشته بیوشیمی است. او هنوز در حال تحصیل برای کارشناسی ارشد است و در این میان نگهبانی ایست بازرسی انجام می‌دهد و برای جنگیدن برای زندگی خود و هموطنان آماده می‌شود.

او به ما گفت: من می‌خواهم بجنگم. چون می‌خواهم کشورم، خانواده‌ام، هر چیزی که باارزش است مانند گذشته باشد.

در میان شلوغی پایگاه دفاع مدنی، یک نماینده مجلس در حال حمل جعبه‌های لوازم است. او - مانند رئیس جمهورش - خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز کشور است. یاروسلاو لوزینسکی می‌گوید روس‌ها از طریق حملات هوایی و برتری هوایی خود در تلاش برای پیروزی در جنگ هستند. او خواستار همکاری بین المللی و فراتر از کلماتی در حمایت از اوکراین شد.

وی گفت: هیچ کس نمی‌داند پوتین چه کاری می‌تواند انجام دهد، و ما در حال حاضر به اقدام نیاز داریم، نه هفته آینده یا ماه آینده.

زندگی برای این غیرنظامیان غیرقابل تشخیص تغییر کرده است. ایستگاه قطار کی یف مملو از افرادی بود که سعی می‌کردند سوار قطار‌های غرب به سمت مرز لهستان شوند.

بسیاری از کسانی که هنوز در شهر هستند یا چاره‌ای ندارند یا تصمیم خود را گرفته اند که بجنگند، بمانند و سعی کنند از خود دفاع کنند.

 
(ویدئو)
 
(ویدئو)
برچسب ها: اوکراین روسیه جنگ
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین