bato-adv
کد خبر: ۵۴۱۸۴۵

(ویدئو 16+) جنایت جنگی در بوچا؛ روسیه مدعی شد تصاویر جعلی است

(ویدئو 16+) جنایت جنگی در بوچا؛ روسیه مدعی شد تصاویر جعلی است
تصاویر منتشر شده از خیابان‌های شهر بوچا اوکراین حاکی از وقوع جنایت جنگی در این شهر است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱

نیرو‌های روسی متهم به ارتکاب جنایات در شهر بوچا در شمال غرب پایتخت اوکراین هستند. در حالی که نیرو‌های اوکراینی پس از عقب نشینی روسیه در حومه کی‌یف موضع گرفتند، اجساد غیرنظامیان در خیابان‌ها افتاده بودند.

به گزارش فرارو، آناتولی فدوروک، شهردار بوچا گفت که حدود ۳۰۰ نفر از مردم محلی در جریان اشغال توسط نیرو‌های روسی مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند و گفته می‌شود که اکثر آن‌ها در یک گور دسته جمعی دفن شده اند.

اجساد بی جان حداقل ۲۰ غیرنظامی در یک خیابان در شهر بوچا در نزدیکی پایتخت اوکراین قرار دارند. برخی با صورت روی پیاده رو  افتاده‌اند، در حالی که برخی دیگر بر روی پشت خود افتاده و دهان‌ها به نشانه‌ای غم انگیز از وحشت اشغال روسیه باز است.

دست‌های یک مرد از پشت با یک تکه پارچه سفید بسته شده است. مرد دیگری به تنهایی با یک دوچرخه افتاده است. مرد سومی در وسط جاده، نزدیک بقایای سوخته یک ماشین سوخته افتاده است.

تصاویر تکان دهنده کشتار در بوچا توسط خبرگزاری فرانسه در روز شنبه ثبت شد، همان روزی که اوکراین اعلام کرد این شهر از دست نیرو‌های روسیه آزاد شده است. با عقب نشینی نیرو‌های روسیه از مناطق نزدیک کی‌یف در پی تلاش ناموفق برای محاصره پایتخت، گزارش‌هایی از جنایات ادعایی روسیه در حال آشکار شدن است.

شهر بوچا پنج هفته آتش جنگ تقریباً مداوم را تحمل کرده است. اکنون مقامات و گروه‌های حقوق بشری کشته شدن غیرنظامیان را به گردن نیرو‌های روس می‌اندازند.

اجساد اعدام شدگان هنوز در صف خیابان یابلوسکا در بوچا هستند. دستان آن‌ها با پارچه‌های سفید از پشت بسته شده است، از پشت سرشان گلوله خورده است. 

این جنایات ادعایی خشم بین‌المللی را برانگیخته است و رهبران غربی خواستار تحقیقات جنایات جنگی و تحریم‌های جدید علیه روسیه شدند.

وزارت دفاع روسیه مدعی شد که این فیلم‌ها جعلی بوده و گفته است هیچ یک از ساکنان محلی در جریان اشغال بوچا توسط روسیه از هیچ اقدام خشونت‌آمیزی رنج نبرده است. در بیانیه این سازمان آمده است: در شهرک‌های منطقه کی‌یف، پرسنل نظامی روسیه ۴۵۲ تن کمک‌های بشردوستانه را به غیرنظامیان تحویل داده‌اند.

بیانیه جداگانه‌ای ادعا کرد که این فیلم صحنه سازی شده است. در این بیانیه آمده است: داستان‌هایی درباره بوچا به طور همزمان در چندین رسانه خارجی منتشر شد که به نظر می‌رسد یک کمپین رسانه‌ای برنامه‌ریزی شده است. با توجه به اینکه نیرو‌ها در ۳۰ مارس شهر را ترک کردند، فیلم به مدت چهار روز کجا بود؟ غیبت آن‌ها فقط جعلی بودن را تأیید می‌کند.

دولت روسیه به طور مداوم به ادعاها مبنی بر تلفات غیرنظامیان توسط نیروهای روسی با تکذیب کامل پاسخ داده است.  

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین