bato-adv
کد خبر: ۵۴۵۲۶۹

(ویدئو) مکرون یا لوپن، مسلمانان فرانسه به چه کسی رای می‌دهند؟

(ویدئو) مکرون یا لوپن، مسلمانان فرانسه به چه کسی رای می‌دهند؟
لوپن می‌خواهد زنان مسلمان را از پوشیدن روسری اسلامی در مکان‌های عمومی منع کند، مکرون هم گفته به مبارزه با آنچه جدایی‌گرایی اسلامی می‌خواند ادامه خواهد داد و از سکولاریسم فرانسه دفاع خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

با افزایش اسلام هراسی در فرانسه، برخی از مسلمانان این کشور با مشکل مواجه هستند که در انتخابات ریاست جمهوری به چه کسی رای دهند. آن‌ها می‌گویند رای به امانوئل مکرون رای حمایت نیست، بلکه رای برای جلوگیری از قدرت افراطی راست است.

به گزارش فرارو، از زمانی که لیزا ترودک تقریباً یک دهه پیش به اسلام گروید و محجبه شد، این زن فرانسوی می‌گوید که مورد آزار کلامی، نگاه‌های کثیف قرار گرفته و در خیابان لگدمال شده است.

وی نگران است که بیگانگی که احساس می‌کند تنها در صورتی عمیق‌تر شود که مارین لوپن، رهبر راست افراطی، در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه پیروز شود.

لوپن می‌خواهد زنان مسلمان را از پوشیدن روسری اسلامی در مکان‌های عمومی منع کند، اما نه سایر نماد‌های مذهبی مانند کیپا یهودی. او قول داده که با ایدئولوژی‌های اسلامی که او آن‌ها را توتالیتر می‌نامد مبارزه کند.

ترودک می‌گوید به امید دور نگه داشتن لوپن از قدرت، به مکرون رای خواهد داد، اما با انزجار. "واضح است که هویت من در فضای عمومی ابزار می‌شود. مردم یک منطق سیاسی را برای چیزی که اصلا سیاسی نیست، بلکه شخصی است، به کار می‌برند. پوشیدن حجاب واقعاً یک انتخاب کاملا شخصی است."

سابقه رئیس جمهور فرانسه در مورد اسلام او را عمیقاً سرخورده و متقاعد کرده است که احساسات ضد مسلمانان در فرانسه در حال افزایش است. داده‌ها از احساس او پشتیبانی می‌کنند.

آمار‌های وزارت کشور فرانسه حاکی از افزایش شدید اعمال تبعیض‌آمیز و دیگر ضد مسلمانان در سال ۲۰۲۱ است، در شرایطی که این شرایط سایر مذاهب کاهش یافته‌اند.

ترودک رأی دادن به لوپن یا مکرون را به عنوان رئیس جمهور به عنوان انتخابی بین اسلام هراسی و اسلام هراسی توصیف می‌کند.

مکرون می‌گوید به مبارزه با آنچه جدایی‌گرایی اسلامی می‌خواند ادامه خواهد داد و از سکولاریسم فرانسه دفاع خواهد کرد که به گفته او به هر شهروندی اجازه می‌دهد آزادانه دین خود را انجام دهد.

او می‌گوید که مخالف ممنوعیت نماد‌های مذهبی در فضا‌های عمومی است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که پیروزی لوپن در روز یکشنبه غیرممکن نیست. در سال ۲۰۱۷، زمانی که هر دو نامزد مقابل یکدیگر قرار گرفتند، مکرون با ۶۶.۱ درصد آرا لوپن را شکست داد.

با این حال، بسیاری از مسلمانان گفته اند که به عنوان یک بلوک متحد به مکرون رای نخواهند داد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین