bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۴۷۰۳۵

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره اتباع افغانستانی

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره اتباع افغانستانی
ورارت اطلاعات انتشار برخی مطالب علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی از سوی این وزارت خانه را تکذیب و اعلام کرد: «این موارد در چارچوب تلاش‌های مذبوحانه دشمنان مشترک دو ملّت «ایران و افغانستان» برای ایجاد اختلاف میان کشور‌های همسایه منطقه غرب آسیا است.»
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از سوی وزارت اطلاعات صحت ندارد.

به گزارش ایرنا، این اطلاعیه تاکید کرده است: نظر به انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر هشدار و ایجاد ترس و وحشت نسبت به اتباع مذکور در جامعه، با ادعای مستند بودن به گزارش‌های وزارت اطلاعات و متقابلاً انتشار مواردی مشابه در فضای مجازی کشور افغانستان علیه مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات اعلام می‌کند؛ انتشار چنین مطالبی از سوی این وزارت‌خانه صحت نداشته و این موارد در چارچوب تلاش‌های مذبوحانه و همیشگی دشمنان مشترک دو ملّت «ایران و افغانستان» برای ایجاد اختلاف میان کشور‌های همسایه منطقه غرب آسیا است.

وزارت اطلاعات در این بیانیه تصریح کرده است: این اقدامات ادامه همان خطی است که این روز‌ها در داخل کشور افغانستان نیز با انفجار‌های زنجیره‌ای در مساجد شیعیان و اهل سنت و کشتار نمازگزاران روزه دار بی‌گناه، قصد ایجاد درگیری و برادر کشی در میان مسلمانان را دارد؛ لذا ضمن عرض تسلیت صمیمانه به بازماندگان داغدار عملیات‌های تروریستی اخیر افغانستان مظلوم و آرزوی شفای عاجل برای زخمی‌ها و آسیب‌دیدگان آن اقدامات ضدانسانی، تأکید می‌شود؛ هرگونه اخبار، اطلاعیه و موارد مرتبط با وزارت اطلاعات از طریق سایت واجا (www. vaja. ir) یا رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌شود.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
هرچه زودتر افعانیا رو اخراج کنید که باعث و بانی انواع جرایم خشن ،،مواد مخدر،،، قاچاق انسان ،، قتل ،، تجاوز و ،،، هستن،،،، خون ملت داره به جوش میاد،،، منتشر کن فراروی ازخدا بی خبر افغانی پرست
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
این اطلاعیه منطقیه. در عین حال، باید مرزهای ایران خیلی حساب شده کنترل بشه و از هر کشور همسایه که بخواهند وارد ایران شوند هویتِ واقعی، محل اقامت در ایران، هدف از وارد شدن به ایران و غیره با ریزبینی و حساسیت بالای اطلاعاتی سنجیده بشه.
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
ایران در و دروازه نداره؟ خب معلومه که نداره!
پنجاه ساله افغانی ها در کشور حضور دارند و اصلا یادشون رفته که افغانی اند الان هم به لطف حمایت نظام باز هم گروه فراوانی از اون ها اومدن ایران و این نشون میده حفظ کیان کشور و ملیت ایرانی برای حاکمان کشور پشیزی ارزش نداره و واقعا جای تاسف داره
ناشناس
Germany
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
یه افغانی اراده کنه در عرض یک روز از کابل میاد تهران و مقیم هم میشه. هرجای دنیا مهاجرین رو تو کمپ و لب مرز نگه میدارن نه وسط شهرهای خوش آب و هواشون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
سلام و احترام
مشکلات زیادی در ایران همواره وجود داشته است. از مشکلات اقتصادی که مهمترین آنها باشد تا مشکلات زیست محیطی و اجتماعی و ... یکی دیگر از مشکلاتی که در این مرز و بوم حاکم است بحث مهاجرت است. مهاجرت نخبگان ایرانی از کشور و در مقابل ورود اتباع خارجی به ایران همانند افغان ها که در سال‌های اخیر بر تعداد آنها افزوده شده است. همین افغان های که زمانی کارهای کارگری ساختمان و... را در ایران عهده دار بودن اما در سال های اخیر علاوه بر اینکه همانند شهروندان ایرانی از تمام مزیت های شهروندی برخور دار شده اندشغل های مناسب‌تر مانند راننده اسنپ،فروشندگی، مغازه داری، نقاش ساختمان و ... دارند.
حتی در صدا سیما ایران نیز در برنامه های مثل عصر جدید تمجید می شوند. درست است آنها هم انسان هستند اما آینده این کشور و مرز و بوم مهم نیس؟ جرم و جنایت های که اینها در ایران مرتکب شده اند و می شوند دال بر این نیست که باید کنترل شوند و نظارت داشته باشند و اجازه ورود بیشتر را نداشته باشند. آیا ما مرز و دیوار کشی ترکیه را نمی بینیم که چطور مرزهایش رو کنترل می‌کند.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
اختلاف بین شیعه و سنی یعنی چه؟ مگر طالبان و داعش نماینده اهل سنت هستند؟ افغانستان اصلا ملت نیست. شیعیان هزاره و تاجیک های اهل سنت یک طرف ماجرا هستند و پشتون های حامی طالبان طرف دیگر داستان.افغانستان یک کشور چند پاره هست و اصولا در طول تاریخ 120 ساله افغانستان هیچگاه ملت نبوده
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
نه که ماها خیلی ملت بودیم. زور رضاخان و شاهان نبود ملت نمی شدیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
دشمنان مشترک ایران و طالبان... فکرشو نمیکردم به چنین روزی بیفتیم...
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین