bato-adv
کد خبر: ۵۴۷۰۸۸

(ویدئو) جشنواره عجیب شلیک موشک‌های دست‌ساز

(ویدئو) جشنواره عجیب شلیک موشک‌های دست‌ساز
مسابقات سنتی شلیک موشک‌های دست‌ساز ساخته شده از بامبو که با باروت پر شده‌اند، پس از دو سال وقفه به دلیل همه گیری کرونا در تایلند برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

مردم قوم مون در استان پاتوم تانی تایلند در مسابقات سنتی شلیک موشک شرکت کردند.

به گزارش فرارو، موشک‌های دست‌ساز روز یکشنبه در میدانی در مرکز تایلند در حالی که راکت‌بازان آماتور مهارت‌های خود را در مقابل صد‌ها تماشاگر آزمایش می‌کردند، فرو ریختند، غرش کردند و پراکنده شدند.

فستیوال Look Noo در میان گروه قومی مون تایلند به عنوان راهی برای احترام به راهبان فوت شده در پادشاهی بودایی با استفاده از موشک به عنوان یک روش دیدنی برای شعله‌ور کردن آتش سوزی سوزاندن از راه دور آغاز شد.

این رویداد به تدریج به یک رقابت تبدیل شد و هر سال صد‌ها نفر جمع می‌شدند و سعی می‌کردند به هدفی در حدود صد متر دورتر ضربه بزنند یا حداقل پرتابه‌های خود را فراتر از رقبای خود برسانند.

شلیک موشک‌ها از سال ۲۰۱۹ به دلیل محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی ناشی از بیماری کرونا در تایلند متوقف شد و امسال هزاران نفر آن را از نزدیک مشاهده کردند.

راکت‌های مستقر در حدود یک متر طول دارند که از فلز و چوب بامبو ساخته شده‌اند و با مواد منفجره خانگی که معمولاً بر پایه پتاسیم هستند پر شده‌اند.

پرواز افقی آن‌ها ابتدا توسط کابلی که کمی بالاتر از ارتفاع سر آویزان است هدایت می‌شود، به تدریج سرعت می‌گیرند و دود زرد و سفید از آن‌ها خارج می‌شود. پس از شلیک راکت‌ها به هدفی به شکل پاگودا اصابت می کنند.

آتاپول کنگکارن ۳۶ ساله گفت: پس از هر پرتاب، تیم‌ها باید زاویه کابل را دوباره محاسبه کنند. او گفت: ما در هر دور ارتفاع را تنظیم می‌کنیم تا موشک بتواند به هدف اصابت کند.

فرا آجورنا سامارا دستیار راهب در معبد به خبرگزاری فرانسه گفت که استفاده از قدرت و کم دقتی می‌تواند تیم‌ها را در معرض خطر قرار دهد. او گفت: برخی تیم‌ها می‌خواهند موشک‌شان سریع‌ترین باشد و به دورترین فاصله برسد، بنابراین از مواد بسیار انفجاری استفاده می‌کنند، اما اگر مراقب نباشند، موشک ممکن است منفجر شود. وی اعتراف کرد: موشک‌هایی در گذشته نیز منفجر شد.

در این میان برخی از تیم‌ها طلسم‌ها و افسون‌هایی را روی پرتابه‌ها می‌نویسند به این امید که آن‌ها را به سمت هدف خود هدایت کنند. جایزه اصلی این رقابت‌ها ۴۴۰ دلار است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین