bato-adv
کد خبر: ۵۴۸۱۱۹

حرف آخر درباره تعطیلی مدارس را چه کسی می‌زند؟

حرف آخر درباره تعطیلی مدارس را چه کسی می‌زند؟
صبح امروز و با دستور استانداری تهران، کلیه پیش دبستانی ها، مدارس ابتدایی و استثنایی استان تهران تعطیل و وجود ریزگردها و قرار گرفتن وضعیت هوا در شرایط ناسالم به ویژه برای گروه های حساس دلیل این تصمیم‌گیری ناگهانی عنوان شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

تمامی مدارس پیش دبستانی و دبستان استان تهران امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه به علت آلودگی هوا تعطیل شد. این اعلام تعطیلی زمانی اعلام شده بود که اکثریت دانش آموزان در مدارس حضور داشتند و این اعلام دیرهنگام واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت؛ و هر کدام از مسئولین توپ را به زمین دیگری پاس می‌دادند.

به گزارش فرارو، در همین رابطه، مجید شاطری، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آموزش و پرورش هم به محض دریافت اطلاعات درباره تعطیلی امروز مدارس تهران، در شبکه شاد و سایت اطلاع رسانی کرده است.

شاطری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش تصمیمات گرفته شده را اجرا می‌کند، زیرا تصمیمات در خصوص تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا توسط استانداری انجام می‌شود.

مجتبی جلالی، مدیرکل هواشناسی استان تهران ضمن بیان اینکه صدور هشدار هواشناسی فقط برعهده سازمان هواشناسی است، گفت: پس از صدور هشدار، وزارت بهداشت، مرکز کنترل کیفیت هوا و سازمان محیط زیست هم در تشخیص میزان آلاینده‌ها و مشاوره دادن به استاندار برای تعطیلی مدارس مسئول هستند.

مجتبی جلالی در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر اعلام دیرهنگام هشدار هواشناسی درباره خیزش گرد و خاک به استانداری تهران اظهار کرد: ارسال هشدار‌ها یک فعالیت زنجیره‌ای است که نقطه آغاز آن سازمان هواشناسی است که با صدور هشدار هواشناسی اعلام می‌کند که زمینه و شرایط ایجاد گرد و خاک فراهم است، شرایط پایداراست یا ناپایدار؟ بعد از اعلام هشدار توسط سازمان هواشناسی، وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست و مرکز کنترل کیفیت هوا باید اقدامات لازم در حوزه فعالیت خود انجام دهند. در پایان استاندار تصمیم می‌گیرد که مدارس را تعطیل اعلام کند یا نه؟

عابد ملکی معاون عمرانی استانداری تهران هم درباره چرایی اعلام دیر هنگام تعطیلی مدارس مقطع پیش دبستانی و ابتدایی و مدارس استثنایی استان تهران به دلیل آلودگی هوا گفت: شرایط پایداری هوا ادامه پیدا کرد و ما امیدوار بودیم که با توجه به گزارش هواشناسی وضعیت بهتر از این شود، ولی برای احتیاط و حفظ سلامتی فرزندان، مدارس پیش دبستانی و ابتدایی را تعطیل اعلام کردیم.

ملکی ادامه داد: در مقطع بعد از ظهر حتما این مدارس تعطیل باشند و در مقطع صبح نیز در صورت امکان دانش آموزان به منزل باز گردند، هرگونه حضور در محیط باز و فعالیت ورزشی برای تمامی دانش اموزان امروز ممنوع اعلام شده است. دانش آموزانی که به مدرسه رفته‌اند، می‌توانند در کلاس‌ها حضور داشته باشند و اگر امکان بازگشت به منزل برای آن‌ها وجود دارد، حتما برای حفظ سلامت به منزل بازگردند.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
با ما که چند بار تماس گرفتن که بریم زودتر بچه ها را از مدرسه بیاریم.رفتم دیدم معلم رفته و تعدادی دانش آموز در حیاط مدرسه سرگردان منتظرن والدینشون بیان
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین