bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۵۸۸۲

وزیر ارشاد: برخی علما به راحتی می‌گویند تعطیل کنید

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۸۹


فرارو- وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با رد اخبار مبنی بر ورود خواننده لس‌آنجلسی به ایران، گفت:« شما يك ليستي بدهيد كه ببينيم چه كسي وارد شده يا ما به كداميك مجوز داده‌ايم».

سيدمحمد حسيني در جلسه‌ هفتگي جمعيت واعظين ولايي كشور كه شب گذشته در موسسه فرهنگي سيدالشهدا برگزار شد با انتقاد از «بعضي از دوستاني كه به عنوان اصولگرا هستند»،اظهار داشت: «متاسفانه الان در جامعه گاهي اوقات شروع مي‌كنند يك فضايي را ايجاد كردن كه به ويژه در دل مومنين يك دغدغه و نگراني ايجاد شود كه انگار سياست فرهنگي دولت به سمت ليبراليسم، تساهل و تسامح رفته و دنبال اين هستند كه يك جايي سوژه‌اي پيدا كنند و روي آن مانور بدهند».

اشاره وزیر ارشاد به انقادات نمایندگان موسوم به منتقد دولت در مجلس از جمله علی مطهری بود که بارها سیاست های دولت را در حوزه فرهنگ لیبرالی ارزیابی کرده است.

حسینی در همین زمینه به ماجرای ورود خواننده‌هاي لس‌آنجلسي به ایران اشاره کرد و ضمن بی اساس دانستن آن به منتقدان گفت:«شما يك ليستي بدهيد كه ببينيم چه كسي وارد شده يا ما به كداميك مجوز داده‌ايم». 

وزیر فرهنگ دولت دهم در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله تاثیر گذاری سینما پرداخته و با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر استفاده از ابزار سینما خاطر نشان کرد:«گاهي بعضي از علما به راحتي مي‌گويند تعطيل كنيد يا جشنواره‌ها را كم كنيد به جاي اينكه بگويند بياييد اينها را جهت بدهيد كه در مسير مضامين ارزنده و والايي باشد».

وی افزود:«مي‌شود با قدرت وارد اين عرصه شد تا ما پيامي متفاوت با دنيا در اين زمينه داشته باشيم».

سید محمد حسینی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به احتمال بازپس‌گيري لايحه برنامه‌ پنجم از سوي دولت، گفت: «اين شايد براي شما سوال باشد كه چرا دولت يك برنامه‌اي را كه فرستاده و بعد از مدتي در كميسيون تلفيق مجلس تقريبا نهايي شده، الان تقاضاي استرداد آن را دارد».

وي ادامه داد: «علت اين كار اين است كه گاهي اوقات علي‌رغم اينكه بناي دولت اين است كه در كشور همبستگي باشد و مقام معظم رهبري نيز اخيرا بر وحدت به عنوان فريضه تاكيد كردند اما نمي‌شود گاهي برنامه‌اي را كه دولت و كارشناسان ماه‌ها روي آن كار كرده‌اند و انسجام خاص خودش را دارد، سر و ته اين برنامه را بزنند و تغيير ايجاد كنند و حذف كنند و به مجري بگويند اين را اجرا كن. مجري مي‌داند كه نمي‌تواند كارش را انجام دهد».

وي با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به کمک به مجریان خاطر نشان کرد: «از ‌١٩٩ ماده‌اي كه اين لايحه داشته صرفا ‌١٦ ماده عينا تصويب شده، ‌٨٧ ماده را تغيير داده‌اند، ‌٤٨ ماده را كلا جايگزين كرده‌اند و ‌٢٤ ماده را هم كلا حذف كرده‌اند. اصلا بنا بر اين نيست كه لايحه كلا دگرگون شود».

برچسب ها: وزیر فرهنگ دولت
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین