bato-adv

مقایسه بازدهی سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم و جدید

مقایسه بازدهی سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم و جدید
بازدهی ماهانه، شش‌ماهه و سالانه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم از سکه امامی اندکی بیشتر بوده است. بخشی از این اتفاق به تقاضای شکل‌گرفته در بازار ارتباط دارد
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱

فرارو- تفاوت قیمت سکه طرح قدیم و جدید الان تقریبا ۵۵۰ هزار تومان است. سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید یا همان امامی که ضرب آن از سال ۸۶ شروع شد، در آخرین روز پاییز امسال ۱۸ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۸ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان فروخته شد. با این حال مقایسه تفاوت سکه طرح قدیم و جدید نشان می‌دهد، بازدهی ماهانه، شش‌ماهه و سالانه آن به ترتیب ۱۷، ۲۵ و ۴۲ درصد بوده است و آن‌هایی که به قصد سرمایه‌گذاری سراغ خرید سکه امامی رفتند، در این بازه‌ها سود کمتری نصیبشان شده است. بخشی از این اتفاق به تقاضای شکل‌گرفته در بازار ارتباط دارد. طوری که سه‌شنبه هفته قبل برای چند ساعت قیمت سکه طرح قدیم از امامی جلو زد.

قیمت سکه طرح جدید؛ ۱۸ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان

قیمت سکه طرح جدید امروز چهارشنبه ۳۰ آذر همزمان با آخرین معاملات بازار به ۱۸ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان رسید. این رقم رشد تقریبا ۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یا همان امامی را نسبت به آخرین معاملات روز گذشته نشان می‌دهد و به معنی رشد تقریبا یک درصدی آن است. با این حال نمودار قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید از بازدهی هفت تا ۴۰ درصدی آن در بازه‌های هفتگی، ماهانه، شش‌ماهه و یکساله حکایت دارد. چهارشنبه هفته قبل خرید سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۷ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان تمام می‌شد که به‌این ترتیب شاهد رشد یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی ارزش این سکه ظرف یک هفته هستیم. یک ماه قبل یهنی در آخرین روز آبان سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را ۱۶ میلیون و ۳۵۵ هزار تومان می‌فروختند و آن‌هایی که از یک ماه قبل سراغ خرید سکه امامی رفتند، حالا به سود ۱۵ درصدی دست رسیدند. شش ماه قبل هم خرید سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون و ۴۲۹ هزار تومان تمام می‌شد و بازهی شش‌ماهه این سکه ما را با عدد ۲۱ درصد روبرو می‌کند و درمقایسه با پارسال شاهد رشد ۴۰ درصدی قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هستیم. آخرین روز آذر ۱۴۰۰، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با نرخ ۱۳ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان در بازار به کار خود خاتمه داده بود که طرف یک سال پنج میلیون و ۴۴۴ هزار تومان به این رقم اضافه شده است.

قیمت سکه طرح قدیم؛ ۱۸ میلیون و ۱۸۵ هزار

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم امروز چهارشنبه ۳۰ آذر تا ساعت پنج عصر به ۱۸ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان رسید و درمقایسه با دیروز ۱۶۰ هزار تومان رشد داشت. اگر به هفته قبل برگردیم بازدهی سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم به حدود هفت درصد می‌رسد و معادل بازدهی سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید است. اما بررسی قیمت‌ها در حد فاصل یک سال گذشته مشخص می‌کند، بازدهی ماهانه، شش ماهه و یکساله سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم کمی بیشتر از سکه طرح جدید بوده است. آن‌هایی که یک ماه پیش در بازار اقدام به خرید سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم کردند، الان ۱۷ درصد سود نصیبشان شده است. چون چهارشنبه هفته قبل طلا‌فروش‌ها و صراف‌های سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم را ۱۷ میلیون و ۱۷۶ هزار تومان می‌فروختند و حالا در این مدت دو میلیون و ۶۴۶ هزار تومان به ارزش این سکه اضافه شده است. شش ماه قبل یعنی در آخرین روز خرداد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان بود و بازدهی آن در شش ماه به ۲۵ درصد می‌رسد و نسبت به سال قبل یعنی ۳۰ آذر ۱۴۰۰ که سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۳۹ هزار تومان فروخته می‌شد، شاهد رشد ۴۲ درصدی ارزش آن هستیم. سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم درحالی بازدهی ماهانه، شش‌ماهه و سالانه ۱۷، ۲۵ و ۴۲ درصدی را برای خریدارانش به ارمغان آورده، که این اعداد برای سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به‌ترتیب ۱۵، ۲۱ و ۴۰ درصد محاسبه می‌شود.

مقایسه بازدهی سکه طرح جدید و قدیم

مقایسه بازدهی

سکه طرح قدیم

سکه طرح جدید

هفتگی

هفت درصد

هفت درصد

ماهانه

۱۷ درصد

۱۵ درصد

شش‌ماهه

۲۵ درصد

۲۱ درصد

یکساله

۴۲ درصد

۴۰ درصد

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین