bato-adv
کد خبر: ۶۱۱۰۱۴

(ویدئو) اولین تماس تلفنی جوانی که ۱۱ روز زیر آوار بود

(ویدئو) اولین تماس تلفنی جوانی که ۱۱ روز زیر آوار بود
مقامات ترکیه ویدئویی از مصطفی آوجی ۳۳ را منتشر کردند که پس از نزدیک به ۱۱ روز گیر افتادن در زیر آوار نجات یافت. او در اولین تماس تلفنی نگران حال والدین خود است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
اولین تماس تلفنی جوانی که ۱۱ روز زیر آوار بود

فرارو- مردی که ۲۶۱ ساعت پس از زلزله شدید در ترکیه از زیر آوار بیرون آورده شده بود با یکی از دوستانش تماس تلفنی گرفت تا ببیند والدینش هنوز زنده هستند یا خیر.

به گزارش فرارو، مصطفی آوجی اوایل روز جمعه در حالی که سریعاً برای مداوا به بیمارستان منتقل شده بود، با بستگان خود صحبت کرد و پس از اطلاع از زنده بودن والدینش، دست امدادگر را که تلفن را برای او نگه داشت، بوسید.

"مادر من و بقیه چطور هستند؟" مرد روی برانکارد این سوال را می‌پرسد. یکی از دوستان او در حالی که ناباورانه گریه می‌کند، پاسخ می‌دهد: همه خوب هستند ... همه منتظر شما هستند ... من به سمت شما می‌آیم.

در این ویدئو، مصطفی با گردنبند طبی دیده می‌شود و با چشمانی نافذ و با امید به نظر می‌رسد که می‌پرسد: اگر ممکن است برای لحظه‌ای صدایشان را بشنوم... دوستش گریه می‌کند و من دارم رانندگی می‌کنم... می‌آیم پیش تو... برادر، دارم می‌آیم.

مصطفی سپس دست نیروی امدادی را که گوشی را در دست دارد می‌بوسد و از او تشکر می‌کند. او می‌گوید: خداوند هزاران بار از شما راضی باشد.

این گفتگوی احساسی پس از نجات مصطفی آوجی ۳۳ ساله بود که ۲۶۱ ساعت پس از زلزله قدرتمند ۷.۸ ریشتری که در ۶ فوریه این منطقه را لرزاند، از زیر آوار ساختمان فروریخته در استان هاتای ترکیه بیرون کشیده شد.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه با انتشار این یادآور شد که حتی در حال حاضر - ۱۱ روز پس از وقوع زلزله - یافتن زیر آوارماندگان در مقابل احتمالات ممکن است.

نجات آوجی در حالی انجام شد که بر اساس آمار رسمی، تعداد کشته‌شدگان در سراسر ترکیه و سوریه به حداقل ۴۶۰۰۰ نفر رسیده است.

وزیر بهداشت ترکیه گفت که هم آوجی و هم یک نفر دوم به نام مهمت ۲۶ ساله، تقریباً در همان زمان از زیر ویرانه‌های یک ساختمان نجات یافتند.

این دو مرد زمانی پیدا شدند که یک تیم امدادی پس از پاکسازی آوار‌های سطحی توسط بیل مکانیکی پای یکی از آن‌ها را از زیر توده‌ای از آوار مشاهده کردند.

وزیر بهداشت گفت که این افراد برای مداوا به بیمارستان هاتای منتقل شدند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین