bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۱۵۷۱۳

(ویدئو) طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان

(ویدئو) طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان
«اژد‌های سفید»، جدیدترین پلی است که ویتنام برای جذب گردشگران ساخته است و به عنوان طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان ثبت شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان

فرارو- این پل شیشه‌ای بر روی دره‌ای قرار دارد که رودخانه موک چاو در ویتنام از آن می‌گذرد. این پل که کف آن از شیشه شفاف ساخته شده است، ۱۵۰ متر ارتفاع و ۶۳۲ متر طول دارد که طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان است و در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شده است.

به گزارش فرارو، این پل که «اژد‌های سفید» نام دارد، جدیدترین پل است که ویتنام برای جذب گردشگران ساخته است. در حالی که برخی از راه رفتن بر فراز پرتگاه لذت می‌برند، برخی دیگر می‌گویند این احساس ترسناکی است. یکی از بازدیدکنندگان می‌گوید: نمی‌توانم به پایین نگاه کنم، ترجیح می‌دهم نرده را نگه دارم.

آن نوئن، مسئول روابط عمومی منطقه می‌گوید که این پل بسیار محکم است و برای ساخت آن از شیشه فرانسوی استفاده شده که توسط شرکت فرانسوی Saint-Gobain تولید شده است. ضخامت شیشه ۳.۶ سانتی متر است و از سه لایه تشکیل شده است.

نوئن ادامه می‌دهد: این پل می‌تواند ۱۴۰ تن را تحمل کند که معادل ۲۰۰۰ نفر است. اما به دلایل ایمنی اجازه نمی‌دهیم بیش از ۴۵۰ نفر همزمان وارد پل شوند.

ساخت این پل فولادی و آهنی یک سال طول کشید. هزینه ساخت آن ۳۰ میلیون یورو بوده که با سرمایه گذاری خصوصی تامین شده است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین