bato-adv
کد خبر: ۶۲۶۹۳۹

فاضل میبدی: حجاب از «ترس دوربین و مامور»، دین نمی‌شود/ این روش، «نفاق‌پروری» است

فاضل میبدی: حجاب از «ترس دوربین و مامور»، دین نمی‌شود/ این روش، «نفاق‌پروری» است
فاضل میبدی: خانمی در خیابان از ترس ماموران یا دوربین حجابش را می‌گذارد و بعد جای دیگر که دوربین یا مامور نباشد، حجابش را برمی‌دارد، این که دین و حجاب نشد؛ بنابراین به نظرم این روش نفاق پروری است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

اقتصادآنلاین نوشت: فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: خانمی در خیابان از ترس ماموران یا دوربین حجابش را می‌گذارد و بعد جای دیگر که دوربین یا مامور نباشد، حجابش را برمی‌دارد، این که دین و حجاب نشد. این روش نفاق پروری است. در واقع ما از جامعه یک چهره بیرونی در برابر حکومت و یک چهره‌ای در خلوت به دور از حکومت می‌سازیم.

محمدتقی فاضل میبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص راهکار‌های نیروی انتظامی با بی حجابی گفت: من روشی که نیروی انتظامی اعلام کرده تا با دوربین رصد و دستگیر کند را قبول ندارم. طبق تجربه و تحقیقاتم هیچ نوع حکم اخلاقی و شرعی وجود ندارد که با زور و تهدید باوری را به مردم تلقین کنیم. اگر شما بخواهید با زور و تهدید یک حکم اخلاقی و شرعی را به مردم تحمیل کنید، تبدیل به نفاق می‌شود.

مهمترین محور‌های این گفتگو را بخوانید:

  • خانمی در خیابان از ترس ماموران یا دوربین حجابش را می‌گذارد و بعد جای دیگر که دوربین یا مامور نباشد، حجابش را برمی‌دارد، این که دین و حجاب نشد؛ بنابراین به نظرم این روش نفاق پروری است.
  • در واقع ما از جامعه یک چهره بیرونی در برابر حکومت و یک چهره‌ای در خلوت به دور از حکومت می‌سازیم. اصولاً در بین فق‌ها هیچ کس نگفته امر به معروف و نهی از منکر را با جبر، زور و تهدید بین مردم جا بیندازیم. این روش به نظر من روش درستی نیست و نتیجه معکوس دارد.
  • به هر حال باید این موضوع را در اختیار مردم بگذارند و در ادامه مردم را نصیحت و اندرز دهند؛ باید روش را تغییر دهند و احکام اسلام و شریعت را با جبر، زور و تهدید در جامعه تبلیغ و ترویج نکنند.
  • اگر مشکلات اقتصادی مملکت حل شود، بقیه مسائل حل می‌شود. یعنی به جای اینکه به مشکلات اصلی بپردازند، به مسائل فرعی مشغول هستند. مشکل کشور گرانی، تورم و اقتصاد است. اگر این را درست کنند، به نظر من باقی مسائل حل می‌شود. حجاب را به خود مردم بسپارند و مسائل دولتی و ریشه ‎ای را حل کنند.
  • یعنی به مردم بگویند اسلام می‌گوید حجاب داشته باشید. وقتی نماز و احکام دین را به عهده خود مردم می‌گذارید، چرا درمقوله حجاب با قوه قهریه برخورد می‌کنید؟ این هم همانطور است.
  • می‌شود کسی را با شمشیر به زور نمازخوان کرد؟ نماز را خود طرف باید بخواهد که بخواند. هر چیزی که در مسائل اخلاقی به سمت اجبار و تهدید رفته است، تبدیل به نفاق می‌شود.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین