bato-adv
کد خبر: ۶۲۷۰۷۸

دمشق خواستار خروج فوری آمریکا از خاک سوریه شد

دمشق خواستار خروج فوری آمریکا از خاک سوریه شد
وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه از آمریکا می‌خواهد حمایت از تروریسم و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب را متوقف کند و فورا از اراضی اشغالی سوریه عقب‌نشینی کند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای از آمریکا خواست حمایت از تروریسم و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب را متوقف کند و فورا از اراضی اشغالی سوریه خارج شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، سوریه غارت نفت و ثروت کشور توسط نیرو‌های آمریکایی را محکوم و تاکید کرد که اقدامات ایالات متحده که مشخصه آن‌ها راهزنی است در تضاد با قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: طی هفته‌های گذشته، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی به غارت نفت و سایر ثروت‌های سوریه از طریق شمال عراق تا ترکیه ادامه می‌دهند.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: این اقدامات آمریکا که مشخصه آن‌ها راهزنی است، با قوانین بین‌المللی بشردوستانه مغایرت دارد و منجر به فقیر شدن مردم سوریه و طولانی شدن رنج آن‌ها می‌شود.

بیانیه مذکور افزود که سوریه این اقدامات را محکوم می‌کند و از دولت آمریکا می‌خواهد که جلوی آن‌ها را بگیرد و به مردم سوریه غرامت بپردازد، زیرا ایالات متحده نباید نقش دزدان دریایی و راهزنان را بازی کند.

وزارت امور خارجه سوریه در پایان تاکید کرد: سوریه از آمریکا می‌خواهد حمایت از تروریسم و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب را متوقف کند و فورا از اراضی اشغالی سوریه عقب‌نشینی کند.

برچسب ها: سوریه و آمریکا
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین