bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۳۰۰۵
مریم بهروزی در گفت و گو با «فرارو»

"اصولگرای ناباب نداریم"

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۶ آذر ۱۳۸۹


فرارو- دبیر کل جامعه زینب با اشاره به اینکه محور جریان اصولگرایی جامعتین و ولایت است، شرکت اصولگرایان در انتخابات مجلس را با دو لیست منتقد و مدافع دولت منتفی دانست و تفکیک اصولگرایان به باب و ناباب را اشتباه خواند. 

در حالی‌که پانزده ماه به انتخابات مجلس نهم مانده است و ورود به انتخابات به عقیده بسیاری از فعالان سیاسی زود است، اما تخریب چهره‌های اصولگرا نقل محافل شده است. سایت‌‌‌ها، وبلاگ‌ها و شب‌نامه‌هایی با جهت‌گیری‌های مشخص برعلیه برخی از چهره‌های شاخص اصولگرا مطالبی دامنه‌دار منتشر کرده‌اند. 

در این میان فعالیت انتخاباتی اصولگرایان نیز در حال کلید خوردن است. برخی اصولگرایان هم چون علی مطهری معتقدند این جریان با دو لیست متفاوت در انتخابات شرکت می‌کند اما برخی دیگر این مسئله را رد می‌کنند و از لیست واحد اصولگرایان سخن می‌گویند.

مریم بهروزی دبیر کل جامعه زینب و نماینده سابق مجلس در گفت‌وگویی با  خبرنگار «فرارو» در این باره، گفت: «اصولگرایان از اول انقلاب با عناوین مختلفی و گروه های همانند، جامعه روحانیت مبارز، جبهه پیروان امام و رهبری و شورای هماهنگی و اخیرا هم با تشکیل چند طیف هم‌چون جمعیت ایثارگران، تحول خواهان یا رایحه خوش در عرصه سیاسی به فعالیت پرداخته‌‌اند.» 

وی تعیین اینکه چه کسی اصولگرا هست یا نیست را در صلاحیت اشخاص ندانست و تعبیر اصولگرای ناباب را از مصادیق تخریب سیاسی خواند و افزود: «اصول گرا، اصول گراست و همه اصول گرایان انشاءالله خوب‌اند.» 

دبیرکل جامعه زینب با بیان اینکه اگر دبیر جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین قم یا مثلا جبهه پیروان امام و رهبری که در راس اصولگرایان قرار دارند، در باره کسی نظری بدهد، قابل قبول خواهد بود، افزود: «اظهار نظر افراد، حتی اشخاص سیاسی درباره اینکه کسی اصولگرا هست یا نیست یا چه کسی اصولگرای باب است یا ناباب تاثیری در افکار عمومی کل جامعه ندارد.» 

مریم بهروزی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود برخی منصوبین به دولت به خاطر هراس از باختن انتخابات شروع به تخریب رقبا کرده‌اند، گفت: «انتخابات را معمولا احزاب و جریانات سیاسی اداره می‌کنند نه دولت یا مجلس یا قوه قضائیه، درست است که دولت مجری انتخابات هست و آن را برگزار می‌کند اما فضا سازی سیاسی و افکار عمومی دست جریانات سیاسی است.» 

وی با اشاره به اینکه اصولگرایان جریانی گسترده‌ای هستند که از ابتدای انقلاب در عرصه سیاسی حضور داشته‌اند، ادامه داد: «آقای احمدی نژاد هم یک اصولگراست و بالاخره احزاب هم نظرات خود را در فضای انتخاباتی خواهد گفت.» 

دبیرکل جامعه زینب درباره پیشنهاد علی مطهری مبنی بر شرکت اصولگرایان در انتخابات مجلس با دو لیست مدافع و منتقد دولت ابراز تعجب کرده است و اذعان کرد: «اصولگرایان با رهبری جامعتین و محوریت ولایت در انتخابات حاضر خواهند شد و حول همین محور و رهبری لیست تهیه خواهند کرد.» 

مریم بهروزی ادامه داد: «انشاءالله اصولگرایان با اتحاد و انسجام وارد انتخابات می‌شوند. اینکه اصولگرایان با دو لیست وارد شوند که یکی موافق دولت و یکی منتقدین دولت باشد، درست نیست. محور انتخابات دولت نیست تا گفته شود باید با دو لیست موافق و منتقد دولت در انتخابات شرکت کرد.» 

وی با تصریح اینکه هیچ دولتی نمی‌تواند ملاک شرکت در انتخابات مجلس باشد، افزود: «کشور ما یک کشور کاملا آزاد است. افکار عمومی کاملا آزادند و می‌توانند انتخاب کنند.» 

مریم بهروزی در پایان گفت: «اصولگرایان با یک لیست در انتخابات شرکت خواهند کرد.»

برچسب ها: مریم بهروزی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین