bato-adv
کد خبر: ۶۳۶۸۱۶

محمدحسین طاهری آکردی، دبیر جدید ستاد امر به معروف کیست؟

محمدحسین طاهری آکردی، دبیر جدید ستاد امر به معروف کیست؟
محمدحسین طاهری آکردی جانشین سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی شد که به مدت دو سال دبیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده داشت. هاشمی گلپایگانی در سوم خرداد ۱۴۰۰ به عنوان دبیر این ستاد منصوب شده بود
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲

فرارو- حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی، طی حکمی از سوی حجت الاسلام کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، به عنوان دبیر این ستاد منصوب شد.

به گزارش فرارو، روز یک‌شنبه هفتم خرداد، مراسم معرفی حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی به عنوان دبیر جدید ستاد، با تجلیل از دبیر سابق با حضور حجت الاسلام صدیقی و مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

طاهری آکردی جانشین سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی شد که به مدت دو سال دبیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده داشت. هاشمی گلپایگانی در سوم خرداد ۱۴۰۰ به عنوان دبیر این ستاد منصوب شده بود. او طی دو سال حضور در سمت دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با بر زبان راندن جنجالی، حاشیه‌ساز شده و کانون توجهات را به سوی خود جلب کرده بود.

دبیر جدید ستاد امر به معروف کیست؟

حجت الاسلام طاهری آکردی، متولد سال ۱۳۵۴ در قم است. وی در سال ۱۳۶۸ وارد حوزه علمیه قم شد. وی در کنار دروس حوزوی به دروس دانشگاهی نیز پرداخت و در سال ۱۳۹۰ موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته ادیان و عرفان شد و اکنون به عنوان عضو هیئت علمی و دانشیار گروه ادیان موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) فعالیت می‌کند.

مشاور فرهنگی رئیس کل دیوان محاسبات کشور، ریاست مرکز آموزش مجازی موسسه امام خمینی (ره) و ریاست موسسه بین المللی آینده پژوهی، دین و صلح جهانی از سوابق وی است.

او در سال ۱۳۸۰ موفق به اخذ مدرک کارشناسی الهیات و معارف اسلامی، در سال ۱۳۸۵ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته دین شناسی و در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ مدرک دکترا در رشته ادیان وعرفان از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم شد.

موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد او گفتگوی اسلام و مسیحیت و موضوع رساله دکتری ایشان نیز مقایسه تطبیقی میان سازمان روحانیت شیعه با نهاد کلیسای کاتولیک بود که هر دو به کتاب تبدیل شده است.

طاهری آکردی در کنار تحصیل به آموزش زبان‌های عربی وانگلیسی نیز پرداخت و تا حد مکالمه و درک مطلب آنان را آموخت. یادگیری ابزار‌ها و مهارت‌های پژوهشی مانند تایپ، ویندوز و برنامه‌های کاربردی تحت آن، فن ویراستاری، صفحه آرایی، و مانند آن از جمله موارد قابل ذکر است که برای انجام بهتر پژوهش انجام داده است.

او در دهه گذشته در مناصب و جایگاه‌هایی مانند عضویت در هیات رئیسه انجمن علمی ادیان حوزه علمیه قم، همکاری با بخش فرق و ادیان معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم، مدیریت برنامه ریزی آموزشی، مدیریت برنامه ریزی پژوهشی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم و... کار کرده است و اکنون عضو هیئت علمی گروه ادیان موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی قم است و با حکم آیت‌الله مصباح یزدی ریاست مرکز آموزش مجازی آن موسسه را نیز برعهده دارد.

در همین راستا طاهری آکردی تا کنون بیش از ۵ کتاب و حدود ۳۰ مقاله تدوین کرده و در چندین همایش بین المللی داخلی و خارجی به عنوان مولفِ مقاله و یا داور شرکت کرده است. همچنین ده‌ها پایان نامه و رساله در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را به عنوان راهنما و مشاور مدیریت نموده که فهرست آنان در سایت موجود است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین