bato-adv
کد خبر: ۶۴۶۱۹۸

طرح اصلاح قانون نظام وظیفه مسکوت ماند

طرح اصلاح قانون نظام وظیفه مسکوت ماند
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرح اصلاح قانون نظام وظیفه فعلاً در مجلس مسکوت مانده تا ببینیم لایحه دولت و پیشنهادات ستادکل برای اصلاح قانون سربازی به کجا می‌رسد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۱ تير ۱۴۰۲

فارس نوشت: ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت دفاع مبنی بر اینکه لوایح «مهارت‌آموزی سربازان» و «اصلاح قانون نظام وظیفه» در دستورکار دولت قرار دارند و ظرف یک یا دو ماه آینده به مجلس ارسال می‌شوند، اظهار کرد: اصلاح قانون نظام وظیفه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که مجلس و دولت باید با هماهنگی با ستاد کل نیرو‌های مسلح این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشمولان خدمت سربازی غایب یا فراری هستند که باید زودتر تعیین تکلیف شوند، گفت: قانون نظام وظیفه باید اصلاح شود و این قانون نیازمند نگاه جامع و به‌روز است، چرا که پاسخگوی بخشی از نیاز‌های جامعه و جوانان نیست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید نگاه ما به موضوعات و ساختار دفاعی کشور واقع بینانه باشد و حتماً باید توجه ویژه‌ای به تهدیدات و نیاز‌های دفاعی کشور داشته باشیم و لازم است حوزه دفاعی و امنیتی خود را تقویت کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکسری اصلاحات ضروری باید در قانون نظام وظیفه صورت گیرد که تقویت بنیه دفاعی کشور هم باید در آن لحاظ شود. نیروی انسانی مهمترین رکن تقویت بنیه دفاعی کشور است و با این رویکرد، هم مجلس و هم دولت به دنبال اصلاح قانون نظام وظیفه هستند.

عزیزی تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم اصلاح قانون نظام وظیفه را به صورتی که هم تأمین کننده برخی از مطالبات جوانانمان باشد و از طرف دیگر نیرو‌های مسلح را دچار کمبود و مشکل نکند، عملیاتی کنیم. هنوز نمی‌توان درباره مفاد و مواد لایحه دولت برای اصلاح قانون نظام وظیفه صحبت کرد و باید منتظر ماند تا ببینیم دولت لوایح مربوط به سربازی را کی و با چه مفادی به مجلس ارائه می‌کند.

وی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس، گفت: علاوه بر لوایح دولت، برخی از نمایندگان مجلس طرح اصلاح قانون نظام وظیفه را ارائه کردند و در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی‌های مقدماتی روی این طرح انجام شد و قرار بر این بود که با توافق با ستاد کل نیرو‌های مسلح این طرح را به قانون تبدیل کنیم. از طرف دیگر و با توجه به اینکه دولت اعلام کرده است در این باره می‌خواهد به مجلس لایحه ارائه دهد، طرح اصلاح قانون نظام وظیفه با آنکه برخی از مفاد آن به تصویب کمیسیون رسیده، فعلاً مسکوت مانده تا ببینیم لایحه دولت و پیشنهادات ستاد کل برای اصلاح قانون سربازی به کجا منتهی خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر دولت و ستاد کل نیرو‌های مسلح در ارسال لوایح مربوط به اصلاح قانون سربازی به مجلس تسریع کنند، حتماً مجلس هم در بررسی این موضوع سرعت می‌دهد، چرا که اصلاح قانون نظام وظیفه یکی از موضوعات بسیار مهم و ضروری است و مجلس روی آن اصرار دارد.

برچسب ها: نظام وظیفه
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین