bato-adv

روسیه ضد حملات اوکراین را دفع کرد

روسیه ضد حملات اوکراین را دفع کرد
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که حملات اوکراین در سه محور را دفع کردند و کی‌یف در حملات متقابل مسکو متحمل خسارات سنگینی شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۹ تير ۱۴۰۲

یکی از سخنگویان وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اعلام کرد که نیرو‌های روسیه سه تلاش گروه‌های تهاجمی اوکراین برای شکست خط دفاع روسیه در چندین جهت را دفع کردند.

به گزارش فارس، این مقام دفاعی روسیه در این خصوص توضیح داد: «در طول روز، واحد‌های گروه نیرو‌های یوگ [روسی]به دفع تلاش‌های واحد‌های تهاجمی نیرو‌های مسلح اوکراین برای شکستن خطوط دفاعی در جهت‌های لیسیچانسک، سولدار-آرتموفسک [باخموت]و الکساندر-کالینوفسک ادامه دادند».

وی ادامه داد: «هوانوردی این گروه (یوگ) علیه تجمع نیروی انسانی و محل شلیک دشمن، حملات موشکی و بمباران انجام دادند».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفته است که انبوهی از تسلیحات و تجهیزات نیرو‌های اوکراینی در «آودیوکا» مورد اصابت قرار گرفتند.

از طرف دیگر، خدمه سامانه پرتاب موشک چندگانه «تورنادو-اس»، محل استقرار تسلیحات و تجهیزات نیرو‌های اوکراینی در جهت «سولیدار-آرتموفسک» را مورد هدف قرار دادند و یک انبار تجهیزات اوکراینی را نیز منهدم کردند.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از تاریخ پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و رؤسای جمهوری‌های خلق لوهانسک و دونتسک و همچنین رهبران مناطق خرسون و زاپروژیا توافقاتی را در خصوص الحاق این مناطق به روسیه پس از برگزاری همه‌پرسی به امضا درآوردند که نشان داد که اکثریت جمعیت محلی این مناطق از الحاق به روسیه استقبال و حمایت کردند.

اوایل ماه ژوئن، اوکراین در نهایت پس از چندین بار تعویق، ضدحمله خود که مدت‌ها بود برای آن تبلیغ می‌کرد، علیه مواضع روسیه را انجام داد. طبق گفته وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین همچنان تلاش می‌کند تا قلمرو‌ها را از روسیه بازپس گیرد، اما موفق نشده است در سه جهت دونتسک جنوبی، باخموت و زاپروژیا پیشروی داشته باشند.

وزارت دفاع روسیه همچنین امروز اعلام کرد که اوکراین تلاش ناموفقی برای حمله با موشک‌های «اس-۲۰۰» به مناطق کریمه، روستوف و کالوگا داشته است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که رئیس ستاد اصلی نیرو‌های هوافضای روسیه از انهدام چهار هدف بالستیک اوکراین در ۹ جولای به گراسیموف ارائه داد.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشور‌های غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

برچسب ها: روسیه اوکراین
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین