bato-adv
کد خبر: ۶۵۱۸۴۲

شلیک پسر ۱۶ ساله با وینچستر به پدرش از پشت سر

شلیک پسر ۱۶ ساله با وینچستر به پدرش از پشت سر
کارآگاهان در تحقیقات اولیه از همسر و پسر بزرگ قربانی شلیک مرگ دریافتند که پدر خانواده هنگام خروج از باغ خانوادگی که همراه پسر بزرگش بوده است، هدف شلیک ۲ مرد ناشناس که ترک موتورسیکلت نشسته بودند قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۳۱ تير ۱۴۰۲

مرد میانسال وقتی یک قبضه وینچستر خرید، تصور نمی‌کرد با شلیک پسر ۱۶ ساله‌اش با همین تفنگ به قتل برسد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از زمانی شروع شد که پیکر بی جان مرد ۵۷ ساله روی تخت بیمارستان شهریار به پلیس گزارش شد. خیلی زود تیمی از کارآگاهان جنایی و بازپرس کشیک قتل در بیمارستان حضور یافتند.

جسد این مرد که بر اثر شلیک گلوله و جراحت در ناحیه پشت سر در دم جان باخته بود، در نخستین گام با دستور بازپرس به پزشکی قانونی منتقل شد.

داستان دروغ شلیک مرگ

کارآگاهان در تحقیقات اولیه از همسر و پسر بزرگ قربانی شلیک مرگ دریافتند که پدر خانواده هنگام خروج از باغ خانوادگی که همراه پسر بزرگش بوده است، هدف شلیک ۲ مرد ناشناس که ترک موتورسیکلت نشسته بودند قرار گرفته است.

پسر بزرگ خانواده در ادامه تحقیقات مدعی شد که به دو مرد که از مدتی قبل با پدرم خصومت داشتند و پیش از این هم باهم درگیر شده بودند مظنون است.

دسیسه درون خانوادگی

تحقیقات پلیس نشان می‌داد که دو متهم یاد شده که دارای سوابق متعدد شرارت بوده، مدتی است به خاطر این شرارت‌ها تحت تعقیب پلیس قرار دارند و متواری هستند. در حالی که در ظاهر ماجرا طبق نقشه درون خانوادگی پسر ۲۲ساله سعی داشت مسیر پرونده را تغییر دهد کارآگاهان زبده غرب استان تهران با بازجویی افرادی که درروز حادثه درباغ حضور داشتند توانستند پی به ماجرا ببرند.

تناقض گویی پسر باجناق و دو پسر قربانی جنایت که در خودروی مقتول حضور داشتند باعث شد کارآگاهان پی به نقشه آنها ببرند.

افشای راز قتل

در ادامه تحقیقات فنی مأموران پلیس دریافتند که در روز جنایت هنگام خروج پدر و دو پسرش و همچنین پسرباجناقش از باغ خانوادگی پسر کوچک خانواده هنگام بازی با تفنگ وینچستر غیر مجازی که پدر به تازگی خریده بود بدون کشیدن ماشه، گلوله شلیک شده و به پشت سر پدرش برخورد کرده است.

در گام بعدی خانواده با کشیدن نقشه ازپیش طراحی شده سعی داشتند مسیر پرونده را طور دیگری وانمود کنند.

شوک پسر ۱۶ ساله

پسر ۱۶ساله خانواده که به شدت از اتفاق رخ داده شوکه شده بود پس از فاش شدن ماجرا گفت: من هرگز این اتفاق تلخ را فراموش نخواهم کرد من باعث شدم پدرم را بکشم وبعد خانواده‌ام را دچار مشکل کنم.

پسر جوان ۲۲ساله خانواده در اظهاراتش گفت، وقتی دیدم برادر کوچکم در مخمصه بزرگی گرفتار شده است، با هم نقشه کشیدیم که بگوییم دو مرد شرور که قبلاً آنها با پدرم خصومت داشتند و حتی باهم درگیر شده بودند احتمالاً آنها این جنایت را مرتکب شده‌اند. این نقشه را کشیدیم که برادر کوچکم بازداشت نشود.

با اظهارات پسر ارشد خانواده و با توجه به اینکه سعی در پنهان کردن حقیقت ماجرا را داشت به همراه برادر کوچکش که عامل جنایت بود بازداشت شدند.

پلیس چه گفت؟

سرهنگ فضل‌الله سواری‌پور رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران درباره این قتل غیرعمد گفت: اگر چه خانواده مقتول با هماهنگی قبلی سعی در گمراه کردن پلیس داشتند اما تناقض‌گویی‌ها و همچنین بررسی تخصصی نحوه شلیک گلوله باعث شد کارآگاهان پی به اصل ماجرا ببرند.

وی افزود: در این پرونده نکته حائز اهمیت موضوع استفاده از سلاح است؛ اینکه پدر این سلاح را به صورت غیر مجاز خریداری و حمل و نگهداری کرده و عدم استفاده درست از اسلحه باعث شد این جنایت ناخواسته رخ بدهد. بارها و بارها توصیه کرده‌ایم که مردم اگر خواستار استفاده از سلاح هستند باید حتماً به صورت قانونی مجوز استفاده آن را دریافت کنند. البته آن هم قوانینی دارد و اینطور نیست به هر کسی این مجوز داده شود همچنین نحوه استفاده و نگهداری از سلاح نیز بسیار اهمیت دارد.

سرهنگ سواری‌پور اظهار کرد: در کشورمان قوانین سختی در مورد حمل و استفاده از اسلحه وجود دارد. در این میان افرادی هم هستند که به واسطه شغل و کاری که دارند به آنها اجازه حمل سلاح داده می‌شود. البته در هر شرایطی این افراد نمی‌توانند از اسلحه استفاده کنند و قانون به آنها تذکر داده است که تنها در زمانی که خطر شدیدی آنها را تهدید می‌کند می ‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: حتی افراد نظامی هم نمی‌توانند بدون دلیل و اختیاری از اسلحه استفاده کنند و در صورت استفاده نابجا از اسلحه طبق قانون به کارگیری سلاح مجازات خواهند شد.حتی برای افراد نظامی هم استفاده از اسلحه شرایط خاصی دارد که آگاهی از این قوانین بسیار ضرورت دارد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین