bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۵۶۵۶۱

(ویدئو) نیرو‌های زن ویژه تامین امنیت اماکن دیپلماتیک در عربستان

(ویدئو) نیرو‌های زن ویژه تامین امنیت اماکن دیپلماتیک در عربستان
ویدئویی از سوی اداره امنیت عمومی عربستان سعودی منتشر شده است که بخشی از عملیات میدانی نیرو‌های زن ویژه تامین امنیت اماکن دیپلماتیک در این کشور را نشان می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
یرو‌های زن ویژه تامین امنیت اماکن دیپلماتیک در عربستان

 

فرارو- ویدئویی از سوی اداره امنیت عمومی عربستان سعودی منتشر شده است که بخشی از عملیات میدانی نیرو‌های زن ویژه تامین امنیت اماکن دیپلماتیک در این کشور را نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، این ویدئو نشان می‌دهد که آن‌ها چگونه وظایف خود را انجام می‌دهند، مانند برقراری ارتباط با رهبران خود از طریق دستگاه‌های بی سیم، برای محافظت از سفارت‌ها و تاسیسات دیپلماتیک. از جمله وظایف آن‌ها هدایت و حفاظت از بزرگان و دست اندرکاران آن‌ها نیز می‌باشد.

امنیت دیپلماتیک بخشی از نیرو‌های وابسته به وزارت کشور عربستان است و هدف آن حفاظت از تمامی شخصیت‌های دیپلماتیک و سفارتخانه‌های وابسته به وزارت امور خارجه عربستان، علاوه بر کنسولگری‌ها است.

نقش آن‌ها تنها محدود به داخل کشور نیست، بلکه شامل حفاظت از سفارتخانه ها، کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های عربستان در خارج از پادشاهی نیز می‌شود.

در سال‌های اخیر، عربستان سعودی گام‌های مهمی را برای توانمندسازی زنان و ارتقای برابری جنسیتی تحت برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ که از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان معرفی شد، برداشته است.

هدف ریاض این است که از طریق اجرای برنامه‌هایی از جمله افزایش مشارکت زنان در نیروی کار، گسترش دسترسی به موقعیت‌های بالای سیاسی، آموزش و پرورش بهتر، ترویج مشارکت فعال در ورزش و سرگرمی، فرصت‌های بیشتری برای زنان فراهم کند.

در چشم‌انداز ۲۰۳۰، دولت عربستان سعودی اصلاحات و آزادی‌های زیادی را به منظور افزایش مشارکت زنان در جامعه انجام داده است. لغو ممنوعیت رانندگی بانوان، اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها و افزایش حضور زنان در موسسات و نهاد‌های دولتی، گام‌های بزرگی در راستای آزادی زنان محسوب می‌شود.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین