bato-adv

چگونه با زبان بدن دوست داشتنی‌تر و با جذبه‌تر دیده شویم

چگونه با زبان بدن دوست داشتنی‌تر و با جذبه‌تر دیده شویم
برخی معتقدند که استفاده از تکنیک‌های زبان بدن می‌تواند به قدرت و جذبه شما اضافه کند. اما شاید شما اعتقادی به زبان بدن نداشته باشید و فکر کنید که بیشتر یک سری عاداتی است که در آن‌ها پیام چندانی وجود ندارد.

فرارو- تحقیقات جدید نشان می‌دهد که برخی ارتباط غیر کلامی و بی‌واسطه به افراد کمک می‌کنند تا دوست داشتنی‌تر و با جذبه‌تر دیده شوند. 

به گزارش فرارو، نحوه قرار گرفتن پاها، فرم صورت، قرارگیری دستان، حتی اینکه در هنگام نشستن بدن شما به سمت راست سوق پیدا کرده یا سمت چپ، می‌تواند پیامی را به طرف مقابلتان مخابره کند. در شرایطی که حتی خود شما نیز متوجه آن نشوید.

شما بدون اینکه خودتان بخواهید مورد قضاوت آنی افراد قرار می‌گیرید. در شرایط مختلف نحوه ارتباط و تعامل شما با دیگران تعیین کننده است. 

سایکولوژی تودی در گزارشی به بررسی این حرکات بدن پرداخته است. 

ارتباط چشمی: نگاه کردن به چشمان دیگری روش بسیار موثری برای ارتباط بی واسطه و غیرکلامی است و  نشان دهنده علاقه و توجه افراد برای گفت‌و‌گو و ارتباط با یکدیگر است.

خم شدن رو به جلو و فاصله فیزیکی: جهت دهی بدن به سمت طرف مقابل، با خم شدن اندک به جلو و حفظ فاصله فیزیکی (اما نه بیش از حد)، نشانه ای از تمایل فرد برای ادامه دادن بحث محسوب می‌شود. 

خندان بودن: چهره دلپذیر همیشه مثبت تر از اخم ارزیابی می شود.

فرم صورت و ژست: ما دیگرانی را که پرانرژی و متحرک به نظر می رسند مثبت ارزیابی می کنیم. زبان بدن سفت و غیر گویا یک رفتار منفی است. زبان بدن متحرک و رسا ما را به خود جذب می کنند.

لحن گرم و رسایی صدا: لحن صدا خود می‌تواند پیام رسان خوبی باشد. می‌تواند احساس طرف مقابل را به خوبی مخابره کند. به همین دلیل لحن گرم و شمرده شمرده می‌تواند حس مثبتی به طرف مقابل شما بدهد.

نحوه قرار گیری دستان: مثلا وقتی دستان خود را بر روی همدیگر می‌گذارید یعنی شما در برابر طرف مقابل خود گارد گرفته‌اید و منتظر نقض حرف او هستید ولی وقتی دستان خود را بر زیر چانه خود می‌گذارید یعنی حرف‌های او را با آغوشی باز پذیرا هستید. 

هنگام ملاقات با افراد جدید، نشانه های زبان بدن می‌توانند در اولویت باشند. دفعه بعد که به یک مصاحبه شغلی می روید، به یک فعالیت اجتماعی می روید، یا حتی در شغل خود زمانی که سعی می کنید به یک مشتری یا شریک نزدیک شوید به این فکر کنید.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین