bato-adv
کد خبر: ۶۶۳۵۷۳

خاتمی با وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد؟ /بهزاد نبوی شاکی شد

خاتمی با وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد؟ /بهزاد نبوی شاکی شد
در بخشی از خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی آمده است: خبرگزاری آلمان خبر داد که آقای خاتمی و خانم آلبرایت، وزیر امورخارجه آمریکا، در سازمان ملل ملاقات کرده که با اعجاب محافل سیاسی روبه‌رو شده است. خانم آلبرایت، هنگام سخنرانی آقای خاتمی، در صندلی جلو نشسته بود و گوش می‌داد؛ احتمال هم هست که خبرگزاری آلمان، همین را ملاقات و گفت‌گو خوانده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۲

در بخشی از خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی به اخبار منتشرشده خبرگزاری آلمان درباره ملاقات خاتمی با وزیر امورخارجه آمریکا، در سازمان ملل پرداخته شده است.

پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در پانزدهم ماه سال ۱۳۷۹ را بازخوانی کرده است.

آقای [امیر]تهرانی، معاون [پارلمانی]وزارت اطلاعات آمد. از تحت تأثیر دیگران قرارگرفتن وزیر گفت و گزارشی از حوادث خرم‌آباد داد. گفت که [وزارت]اطلاعات، معتقد است تقصیر اصلی متوجه [دفتر]تحکیم وحدت و دوم خردادی‌ها است.

عصر آقای بهزاد نبوی [نایب‌رئیس مجلس]آمد و گفت، شما همیشه وزنه تعادل جریان‌های سیاسی کشور بوده‌اید و انتظار این است که همان سیاست را ادامه دهید و نگذارید جناح راست وانمود کند که با آن‌ها هستید.

احتمال دیدار تصادفی سیدمحمد خاتمی با کلینتون

ضمناً گفت، خطبه‌های اخیر نمازجمعه و خطبه‌های بعد از کنفرانس برلین، علیه جناح چپ بود. گفتم، با هیچ‌یک از دو جناح نیستم و نظراتم در مواردی، ممکن است با یکی از آن‌ها برخورد کند و با افراطی‌های هر دو جناح مخالفم و آن‌ها هم با من مخالف‌اند.

گفت، طرح‌های عفو عمومی و لغو گزینش را آقای [علی‌اکبر]ادب [مسئول دفتر ارتباط رئیس‌جمهور با ائمه‌جمعه و روحانیت]که از جناح راست است، کارگردانی کرده؛ شاید برای پوست خربزه گذاشتن زیر پای دوم خردادی‌ها؛ گرچه آن‌ها هم مخالفتی ندارند، ولی خودشان اقدام نکردند.

خبرگزاری آلمان خبر داد که امروز آقای [سیدمحمد]خاتمی [رئیس‌جمهور]و خانم [مادلین]آلبرایت، وزیر امورخارجه آمریکا، در سازمان ملل ملاقات و گفتگو کرده که با اعجاب محافل سیاسی روبه‌رو شده است.

خبر دیگر می‌گوید، خانم آلبرایت، هنگام سخنرانی آقای خاتمی، در صندلی جلو نشسته بود و گوش می‌داد؛ احتمال هم هست که خبرگزاری آلمان، همین را ملاقات و گفت‌گو خوانده است؛ منتظر خبر صحیح هستیم.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین