bato-adv
کد خبر: ۶۶۷۳۱۸

(ویدئو) اجرای قطعه «چه دنیای شگفتی»؛ مهم‌ترین اثر لویی آرمسترانگ در تاریخ موسیقی جاز

(ویدئو) اجرای قطعه «چه دنیای شگفتی»؛ مهم‌ترین اثر لویی آرمسترانگ در تاریخ موسیقی جاز
پس از آن هم لویی آرمسترانگ به خوانندگی روی آورد. او موسیقی جاز اجتماعی را به شکلی چشمگیر گسترش داد و هنرش را به گوش مردم جهان رساند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲

لویی آرمسترانگ بدون اغراق مهم‌ترین موسیقی دانان جاز تاریخ است. از این جهت که به تنهایی توانست موسیقی جاز را در دهه ۲۰ میلادی نه تنها در آمریکا، بلکه به گوش تمام مردم جهان برساند. او اگرچه با سختی بسیار بزرگ شد، اما سخاوتمندانه هنرش را در اختیار مردم قرار داد.

به گزارش فرادید، آرمسترانگ در دهه پنجاه میلادی در گفتگو با رسانه‌های آمریکایی در مورد شرایط زندگی اش در خردسالی گفته بود که بعد از رفتن پدرش، در کودکی سخت کار می‌کرده است؛ به شکلی که روز‌ها با دمیدن در ساز بادی اش ورود مردم به یک سمساری را اعلام می‌کرد. شب‌ها هم زغال سنگ برای یک قمارخانه حمل می‌کرد.

اما با گذشت زمان او به ساز ترومپت علاقه‌مند شد و تلاش بی نظیرش او را به یکی از برجسته‌ترین ترومپتنوازان تاریخ موسیقی بدل کرد.

پس از آن هم لویی آرمسترانگ به خوانندگی روی آورد. او موسیقی جاز اجتماعی را به شکلی چشمگیر گسترش داد و هنرش را به گوش مردم دنیا رساند.

گونتر شولر، نوازنده و آهنگساز سرشناس آمریکایی درباره هنر او می‌گوید که «موسیقی جَزِ لویی آرمسترانگ قادر است با متعالی‌ترین انواع هنر در بیان موسیقایی، رقابت کند.»

در ادامه اجرای قطعه «چه دنیای شگفتی» مهم‌ترین اثر لویی آرمسترانگ و تاریخ موسیقی جاز را خواهید شنید.

برچسب ها: نوازنده موسیقی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین