bato-adv
کد خبر: ۶۶۸۴۴۲

فرانسه: در حوزه زنگزور مرکز کنسولی افتتاح می‌کنیم

فرانسه: در حوزه زنگزور مرکز کنسولی افتتاح می‌کنیم
وزیر امور خارجه فرانسه از قصد کشورش برای تعمیق همکاری با ارمنستان، مستقر کردن یک وابسته نظامی در سفارتخانه فرانسه در این کشور و تاسیس یک مرکز کنسولی در حوزه مرزی زنگزور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه در نشست پرسش و پاسخ در پارلمان کشورش اظهار کرد: پاریس به زودی یک دفتر کنسولی را در استان سیونیک در جنوب ارمنستان نزدیک به مرز این کشور تاسیس خواهد کرد، و هفت میلیون یورو کمک دیگر را به ارمنستان و حوزه قره باغ کوهستانی اختصاص خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آرمن نیوز، وزیر امور خارجه فرانسه گفت: هیچ کشوری، حتی یک کشور نیست که به اندازه کشور ما در کنار ارمنستان ایستاده باشد و شما این را به خوبی می‌دانید.

او اضافه کرد: همه نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل در سطح دیپلماتیک بدون هیچ استثنایی با ابتکار عمل فرانسه برگزار شدند.

این مقام ارشد دولت فرانسه بیان داشت: همچنین همانطور که گفتم، یک هیات دیده بانی نیز به ابتکار فرانسه در ارمنستان استقرار پیدا کرد. در سطح بشردوستانه هم اقداماتی انجام گرفت. وزارتخانه ما از ابتدای سال جاری میلادی بیش از پنج میلیون یورو به مردم ارمنی در ارمنستان و قره باغ کوهستانی اختصاص داده است. من با در نظر گرفتن رخداد‌های چند روز گذشته، تصمیم گرفته‌ام این کمک‌ها را به هفت میلیون یوروی دیگر افزایش دهم.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین اظهار کرد، پاریس روابط نظامی را با ارمنستان تقویت کرده است.

او بیان داشت: وابسته نظامی در سفارت فرانسه در شهر ایروان حضور پیدا خواهد کرد. سپس به زودی ما یک دفتر کنسولی را در استان سیونیک در نزدیکی مرز افتتاح خواهیم کرد. بنا براین فکر می‌کنم، این‌ها اسناد و مدارکی ملموس که ایستادن محکم فرانسه در کنار ارمنستان را نشان می‌دهند محسوب می‌شوند.

کولونا همچنین ادعا‌هایی را علیه روسیه مطرح کرده و گفت: این حقیقت که روسیه ارمنستان را رها کرده و همدست در عملیات‌های نظامی جمهوری آذربایجان شده است، اقدامات دیپلماتیک بین‌المللی را حتی ضروری‌تر می‌سازد. امیدواریم بعد از فرانسه نوبت اروپا برسد. اروپا باید این واقعیت را مورد توجه قرار دهد و با ما در راستای احترام به تمامیت ارضی ارمنستان و حفط حق زندگی برای ارمنی‌های قره باغ همکاری کند. این کاری است که ما انجام می‌دهیم.

بک‌مراد‌لعنتی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
ایران‌بایدباهمکا‌ری‌فرانسه‌به‌ارمنستان‌کمک‌کنه‌تآ
تورک آزربایجان ایران و عاشق ایران و البته آزربایجان که سر ایران است.
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
فرانسه فضول بیخود می کنه در سرزمین مسلمانان وابسته نظامی میاره
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
این فرانسه هم میخاهد از آب گل آلود ماهی بگیرد کریدور زنگه زور آن قدر برای اروپا مفید است که فرانسه هم باحمایت از ارمنستان میخواهد سهمی داشته باش ایران هم چراغ سبز نشان داده به جای ارمنستان این کریدور از خاک ایران بگذرد البته اگر اروپا و آمریکا و روسیه بگذارند چون می‌خواهند ایران در بن بست باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
مسئولین بی عرضه ما باید سرزمینهای تصرف شده در ترکمنچای و گلستان را به دامان کشورمان بازمیگرداندند و نه اینکه حالا نظاره گر تکه و پاره شدن این مناطق توسط بقیه می نشستند!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
به نظر من این یک تصمیم بسیارمهم و تاریخی برای آینده کشور ایران است و دولت محترم جمهوری اسلامی ایران باید با اقتدار و قاطعیت با این مسئله برخورد کنه چرا که عقب نشینی از این موضوع تبعات منفی در آینده کشور ایران به همراه خواهد داشت ایران عزیز ما باید به جمهوری آذربایجان و هم پیمانانش نشان دهد که قدرت اول منطقه کیست و اجازه نمی‌دهد که کسی به منافعش در منطقه آسیب بزند ایران می‌تواند برای حفظ مسیر ترانزیتی زنگزور تا چند سال این منطقه را از کشور ارمنستان رهن و کرایه کند و نیروهای امنیتی خودمان را برای حفظ این منطقه در آنجا مستقرکند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
وقتی عقل در کله باشد همین کاری را می کند که فرانسه کرد . نه اینکه هی تهدید کند و کسی به تهدید های تو خالی اعتنا نکند
شهرکی ، شهری ، اجاره ای ، کنسولگری و ... خلاصلاه کاری که حاکمیت ارمنستنا را تثبیت کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
فرانسه غلط میکنه نزدیک مرز ایران پایگاه بزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
استعمارگری فرانسه مشهور است
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین