bato-adv
کد خبر: ۶۷۳۷۴۱

(تصاویر) تشییع پیکر خبرنگار رویترز

(تصاویر) تشییع پیکر خبرنگار رویترز
مراسم تشییع پیکر خبرنگار رویترز که در حمله ارتش اسرائیل کشته شد در زادگاهش برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲

جامعه رسانه‌ای در لبنان و ساکنان شهرک الخیام در جنوب این کشور روز شنبه (۱۴ اکتبر) در مراسم خاکسپاری عصام عبدالله فیلمبردار رویترز شرکت کردند.

به گزارش فرارو، جسد عبدالله در پرچم لبنان پیچیده و در زادگاهش به خاک سپرده شد. نمایندگان احزاب و نیرو‌های سیاسی لبنانی در این مراسم حضور داشتند.

اسرائیل روز جمعه به منطقه تجمع برخی از رسانه‌ها در شهرک علما الشعب در جنوب لبنان حمله کرد. این حمله هوایی باعث زخمی شدن ۵ خبرنگار در فرانس پرس و شبکه الجزیره شد که به برخی از بیمارستان‌های بیروت منتقل شدند و تحت درمان هستند. به گزارش رسانه‌ها خانم کریستین عاصی عکاس فرانس پرس بدحال گزارش شده است.

ارتش لبنان در بیانیه‌ای گفت دشمن اسرائیلی یک موشک به سمت خودروی غیر نظامی یکی از رسانه‌ها پرتاب کرد که باعث شهادت عصام عبدالله فیلمبردار رویترز و مصدومیت پنج تن دیگر شد.

این بیانیه افزود دشمن از بالگرد موشک و بمب‌های فسفر و خلأ در تپه‌های اطراف شهرستان‌های مروحین و عیتا الشعب و کفرشوبا و العدیسه و دشت مرجعیون پرتاب کرد.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل روز شنبه (۱۴ اکتبر) از کشته شدن عبدالله به شدت ابراز تاسف کرد.

ریچارد هکت در پاسخ به سوالی درباره کشته شدن فیلمبردار رویترز در روز جمعه هنگام تبادل آتش مرزی بین حزب الله و اسرائیل افزود به خاطر مرگ این خبرنگار به شدت متاسفیم. با این حال ارتش اسرائیل مسئولیت این حادثه را نپذیرفت. هکت افزود این حادثه را بررسی می‌کنیم.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین