bato-adv
کد خبر: ۶۸۰۸۴۹

عضو شورای شهر: بیش از ۱۲ هزار درخت در سه پارک جنگلی تهران خشک شده

عضو شورای شهر: بیش از ۱۲ هزار درخت در سه پارک جنگلی تهران خشک شده
عضو شورای شهر تهران، گفت: ۳ هزار و ۱۴۱ اصله درخت در سرخه‌حصار، ۷۲ اصله درخت در لویزان و ۸۱۲ اصله در چیتگر قطع شد‌ه‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲

عضو شورای شهر تهران گفت: پیگیری‌ها نشان می‌دهد که در پارک‌های جنگلی سرخه‌حصار، لویزان و چیتگر ۱۲ هزار و ۷۰۳ درخت خشک شده است.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، ناصر امانی در یکصد و نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که آلودگی هوا و حفظ درختان تهران برای ما حائز اهمیت است، اظهار کرد: شکایتی توسط منطقه ۱۳ و سازمان بوستان‌ها از پیمانکار بوستان سرخه‌حصار در هفته پیش انجام شده بود و ادعا شد که این پیمانکار منجر به خشک شدن ۹۵۳ اصله درخت شده است.

وی افزود: پیمانکار گفت که یک سال است این کار را بر عهده گرفته است و پرسیدیم که آیا اهلیت دارد یا خیر؟ و گفت که از منابع طبیعی مجوز دارد و از گرید دو برخوردار است. بنده پیگیری کردم و متوجه شدم که در پارک‌های جنگلی سرخه‌حصار، لویزان و چیتگر ۱۲ هزار و ۷۰۳ درخت خشک شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دیرزیستی بیولوژیکی، تنک نشدن درختان در سال‌های قبل، کوتاهی در نگهداشت، شیوع آفت، کاهش بارندگی و کمبود آب از جمله دلایل خشک شدن درختان بوستان سرخه‌حصار است.

امانی با اعلام این که ۴ هزار و ۶۵۰ اصله درخت در سرخه‌حصار، ۷۰ اصله در لویزان و ۷ هزار و ۹۸۲ اصله در چیتگر خشک شده‌اند، گفت: ۳ هزار و ۱۴۱ اصله درخت در سرخه‌حصار، ۷۲ اصله درخت در لویزان و ۸۱۲ اصله در چیتگر قطع شد‌ه‌اند و از شهرداری تهران انتظار داریم که علت قطع درختان، آفت‌زدگی و سایر موارد را در گزارشی به شورا ارائه دهد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین