bato-adv
کد خبر: ۶۸۳۱۳۱

بهترین زمان برای سفر به مشهد

بهترین زمان برای سفر به مشهد
اگر تمایل داشتید تا از موزه‌ها، اماکن تاریخی، پارک‌های آبی، مراکز خرید، باغ وحش و شهربازی در این شهر دیدن کنید توصیه می‌کنیم پاییز و زمستان را انتخاب کنید. در این دو فصل، شهر مشهد به شدت خلوت بوده و شما به راحتی می‌توانید بلیط سرزمین موج‌های آبی مشهد را تهیه کرده و از یک آبتنی در آب‌های گرم این مجموعه لذت ببرید.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲

شهر مشهد یکی از شهرهای پرطرفدار ایران است که سالانه شاهد حضور گردشگران و مسافران زیاد داخلی و خارجی است. این شهر یک شهر زیارتی است که به دلیل وجود حرم حضرت رضا علیه السلام نسبت به سایر شهرهای ایران، زائران و مسافران بیشتری دارد. بهترین و ارزان‌ترین زمان برای سفر به این شهر، رزرو هتل مشهد و ملاقات با تمام جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این شهر، روزهای سرد سال هستند. بهترین فصل سفر به مشهد

بهترین زمان و بهترین فصل برای سفر به مشهد، عید نوروز و فصل بهار است. فصل بهار در مشهد بهترین شرایط آب و هوایی را دارد و شما می‌توانید حتی بارش‌های جذاب بهاری را نیز در این فصل در مشهد تجربه کنید. ضمن اینکه جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در شهر مشهد و در فصل بهار فراوان بوده و شما این شهر را با شکوفه‌های رنگارنگی مشاهده می‌کنید که در تمام نقاط شهر حضور دارند. البته ناگفته نماند که چون تردد مسافران در این فصل افزایش پیدا می‌کند، هزینه‌ها نیز بالاتر رفته و بدون شک شما سفری گران را در فصل بهار خواهید داشت. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور بهترین سفر را در بهترین فصل به شهر مشهد داشته باشید.

بهترین و ارزانترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به مشهد

همانطور که می‌دانید وقتی اوقات سفر به بهترین اوقات خود می‌رسد، هزینه‌ها چند برابر شده و البته مقصد سفر شلوغ‌تر از همیشه است. اما اگر قصد دارید تا خلوت‌ترین زمان و البته ارزان‌ترین زمان را برای سفر به مشهد انتخاب کنید، پیشنهاد ما فصل‌های سرد سال است.

ناگفته نماند که تمام اینها همگی منوط به این است که شما طاقت آب و هوای سرد و خنک مشهد در فصل زمستان را داشته باشید. در هر حال این فصل سفر برای شما بهترین زمان است که زیارتی بدون دغدغه و گشت و گذار و خریدی راحت در بازارها و نقاط جذاب مشهد را تجربه کنید.

شلوغ‌ترین و گران‌ترین زمان برای سفر به مشهد

خلوت‌ترین و ارزان‌ترین زمان برای سفر به مشهد را گفتیم. در ادامه گران‌ترین و البته شلوغ‌ترین زمان‌ها برای سفر به این شهر را نیز با شما بررسی خواهیم کرد.

شلوغ‌ترین اوقات برای سفر به شهر مشهد فصل بهار، عید نوروز، زمان شهادت و ولادت حضرت رضا علیه السلام، ماه محرم و صفر، ماه رمضان و البته دیگر مناسبت‌های مذهبی هستند. بدون شک سفر در این اوقات می‌تواند خاطرات فراموش نشدنی و جذابی را برای شما رقم بزند. اما بد نیست بدانید که بلیط هواپیما، رزرو هتل مشهد ، استفاده از سایر تفریحات و خدمات در این شهر و در این اوقات، در گران‌ترین حالت ممکن خود به سر می‌برد.

همانطور که گفتیم این زمان‌ها دقیقاً زمان‌هایی هستند که اصطلاحا، های سیزن بوده و بیشترین تردد و شلوغی در شهر مشهد را در آن‌ها شاهد هستید. اما مثلا فصل بهار، فصل مطبوع و خوش آب و هوایی است که سفر به مشهد در این فصل جاذبه‌های خود را دارد.

بهترین فصل سفر به مشهد برای شرکت در مناسبت‌ها

بهترین زمان برای سفر به مشهد

بهترین زمان برای سفر به مشهد و شرکت کردن در مناسبت‌ها، جشن‌ها و مراسم‌ها، ماه رمضان است. در این زمان، در طول روز شما تلاوت آیات را در حرم مطهر خواهید شنید و در موقع افطار سفره‌های متعدد افطاری از زائران و مسافران مشهد پذیرایی می‌کنند. همچنین در مراسم تاسوعا و عاشورا خطبه خوانی انجام شده و خادمین حرم با در دست داشتن شمعدانی‌ها در سرتاسر صحن، شکوه و زیبایی خاصی به این مراسم می‌بخشند.

در سالروز وفات حضرت رضا علیه السلام، تابوتی نمادین توسط بانوان خادم در تمام صحن گردانده شده و جمعیت زیادی نیز برای شرکت کردن در این مراسم سوگواری حاضر می‌شوند.

در تمام اعیاد رسمی مانند عید فطر، نیمه شعبان، تولد حضرت رضا (ع)، تولد حضرت محمد (ع)، تولد حضرت علی (ع) و سایر امامان و پیامبران هم، شما در حرم حضرت رضا و البته در تمام شهر، شاهد چراغانی شدن و ریسه‌بندی و پخش کردن شیرینی و شربت و شکلات هستید.

مناسب‌ترین زمان برای ملاقات با جاذبه‌های دیدنی مشهد

البته در سفر به شهر مشهد شما جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیادی را مشاهده خواهید کرد. برای مثال اگر قصدتان طبیعت گردی و حضور در روستاهای اطراف شهر باشد، بهترین فصل، فصل بهار و تابستان است. چون آب و هوای نیمه دوم سال در شهر مشهد به هیچ عنوان برای گردشگری و خصوصاً طبیعت گردی توصیه نمی‌شود. ضمن اینکه روستاهای اطراف همگی ییلاقی هستند و بهترین زمان برای سفر به آن‌ها، فصل گرما و تابستان است.

اما اگر تمایل داشتید تا از موزه‌ها، اماکن تاریخی، پارک‌های آبی، مراکز خرید، باغ وحش و شهربازی در این شهر دیدن کنید توصیه می‌کنیم پاییز و زمستان را انتخاب کنید. در این دو فصل، شهر مشهد به شدت خلوت بوده و شما به راحتی می‌توانید بلیط سرزمین موج‌های آبی مشهد را تهیه کرده و از یک آبتنی در آب‌های گرم این مجموعه لذت ببرید. ضمن اینکه تخفیف‌های متعدد پاییزی و زمستانی و جشنواره‌های فراوانی هم برگزار می‌شوند که با هزینه‌ای کمتر، سفری لذت بخش‌تر را برای شما رقم خواهند زد. همچنین در فصول سرد سال حرم مطهر نیز خلوت‌تر بوده و امکان زیارتی بهتر و دلنشین‌تر نیز برای شما فراهم است.

سفری زیاتی، سیاحتی، تفریحی و تاریخی به مشهد

اگر تمایل داشتید تا بهترین زمان برای زیارت را نیز بدانید، صبح خیلی زود از آن دسته اوقاتی است که حرم در خلوت‌ترین حالت خود به سر می‌برد. در هر حال شهر مشهد همیشه شهر شلوغی است و اگر شما اوقات خلوتی این شهر را بدانید، بدون شک سفری جذاب‌تر را تجربه خواهید کرد. بر همین اساس توصیه ما این است که در سفرهای داخلی و خارجی از مجموعه‌های مسافرتی و گردشگری خوشنام و معروفی مانند اسنپ تریپ هم استفاده کنید.

 

برچسب ها: مشهد گردشگری
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv