bato-adv
کد خبر: ۶۸۳۴۲

آقا یوسف نقد شد

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۸۹


نشست نقد و برسی فیلم"آقا یوسف" پس از نمایش این فیلم در سالن رسانه با حضور منتقدان و خبرنگاران و علی رفیعی کارگردان فیلم، مرتضی متولی تهیه کننده، مهدی هاشمی، ستاره اسکندری، لیلا بلوکات و شاهرخ فروتنیان بازیگران فیلم در سالن سعدی برگزار شد.

به گزارش سرويس فرهنگي هنري فرارو، در آغاز اين نشست علي رفیعی کارگردان فيلم، درباره ایدۀ ابتدایی فیلمنامه از شخصیتی واقعی حرف زد: شخصی به نام آقا یوسف برای ما کار می کردند. یک روزی از این شخص از من خواست تا برایش موسیقی بگذارم. آقا یوسف 9 سال است که با ما کار می کند و من می دانم که پنجشنبه باید برای او آهنگ کردی بگذارم.

وی در باره اين شخصيت ادامه داد: زمانی من او را با خانم جوانی دیدم. او وقتی من را دید خود را مخفی کرد و بعد به خاطر این رفتارش از من عذرخواهی کرد و گفت که این خانم نامزدش بوده و نمی خواسته که بداند او نظافتچی است.

رفیعی همچنین درباره چرخش روایت در یک سکانس از فیلم گفت: من زیاد خود را محدود به این قواعد کهنه نمی کنم و با توجه به ضرورت قصه از تکنیک های سینمایی استفاده می کنم.

رفیعی با دلگیری از پیش تولید فیلم قبل از حضور متولی گفت: من همه خشم خود را نثار آدمهایی که قبل از مرتضی متولی تهیه و تولید فیلم را بر عهده داشتند, می کنم. در آن زمان من تنهای تنها بودم و 70 ملیون از سرمایه خود را نیز از دست داده بودم. با مشورتی که با دوستانم انجام دادم با مرتضی متولی تماس گرفتم و از ایشان برای تهیه فیلم دعوت کردم.

رفیعی با اشاره به از دست رفتن سرمایه هفتاد میلیونی خود بر سر تهیه و تولید اولیه این فیلم،از تهیه کننده فیلم سخن گفت: بدون مرتضی متولی این فیلم هرگز ساخته نمی شد. این مرد با وجود اینکه اولین تجربه تهیه کنندگی اش را پشت سرگذاشته بسیار توان مند است. این شخص به لحاظ فکری و فرهنگی سینما را می شناسد. بنیاد سینمایی فارابی مانند یک پدر بی جیره و مواجب است که ادعای پدری فیلمها را دارد. اما در طول ساخت این فیلم هیچ کمکی از جانب بنیاد فارابی به ما نشد تنها توانستیم وامی با بهره 24 در صد از فارابی بگیریم.

مهدی هاشمی هم که در نقش آقا یوسف این فیلم بازی کرده، درباره این کاراکتر گفت: این شخص را کم و بیش همه ما می شناسیم. دکتر تصور کردند که من برای بازی در این نقش مناسب هستم. وقتی وارد فضای کار ایشان شدم تاثیرات استادگونه دکتر در اختیار من قرار گرفت و تحت تاثیر این فضا قرار گرفتم. کارگردان های متعالی،عالی ترین رفتار یک بازیگر و درونیات آنها را روی پرده می اورند. که در این فیلم این اتفاق روی داد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین