bato-adv
توضیح ایرانخودرو

(تصاویر) جنجالی که یک عکس به پا کرد؛ ماجرای اگزوز خودروی برقی ایرانی چه بود؟

(تصاویر) جنجالی که یک عکس به پا کرد؛ ماجرای اگزوز خودروی برقی ایرانی چه بود؟
رادمنش واکنش دریافتی از سوی مردم برای اگزوز فیک در ری را را فرصتی برای معرفی این محصول جدید به عنوان نخستین خودرو برقی طراحی شده توسط متخصصان ایران خودرو برشمرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۲۶ آبان ۱۴۰۲

انتشار تصاویری از حضور خودرو ری‌را برقی ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو در حالیکه در نمای عقب با ۲ اگزوز مواجه بود بحث‌ها و خبر‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت و بسیاری عنوان کردند .

چرا در خودروی برقی باید اگزوز تعبیه شده باشد در همین رابطه معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو توضیحاتی را درخصوص حواشی ایجاد شده درخصوص اگزوز خودرو برقی ری‌را عنوان کرد.

ری را

ایران خودرو: فیک‌اگزوز برای بهبود استایل و زیبایی خودرو برقی است

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو توضیحاتی را درخصوص حواشی ایجاد شده درخصوص اگزوز خودرو برقی ری‌را عنوان کرد.

مهدی رادمنش در حاشیه نمایشگاه صنعت خودرو در جمع خبرنگاران، با اشاره به حواشی ایجاد شده در روز‌های اخیر درخصوص این‌که ایران‌خودرو برای خودروی ری‌را برقی خود اگزوز نصب کرده، اظهار کرد: خروجی اگزوز به‌کار رفته روی خودرو برقی ری‌را ایران‌خودرو اصطلاحا فیک اگزوز (fake exhaust) یا اگزوز نمایشی است. کاربرد این قطعه برای بهبود استایل یا طراحی خودرو است که حس زیبایی بیش تری به این محصول بدهد.

وی با بیان این‌که خودرو حاضر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، نسخه پروتوتایپ است و هنوز به مرحله تجاری‌سازی نرسیده، اضافه کرد: درخصوص تعبیه اگزوز فیک در طرح نهایی محصول ری را براساس بازخورد‌های دریافتی از سوی مخاطبان و راهبرد‌های توسعه‌ای ایران خودرو تصمیم گیری خواهد شد.

ری را

نمای زیرین خودرو ری را برقی / منبع اگزوز در زیر وجود ندارد، اما در روی سپر به گفته مدیران ایران خودرو برای زیبایی فیک اگزوز طراحی شده است

ری را

رادمنش واکنش دریافتی از سوی مردم برای اگزوز فیک در ری را را فرصتی برای معرفی این محصول جدید به عنوان نخستین خودرو برقی طراحی شده توسط متخصصان ایران خودرو برشمرد و گفت: انتشار محتوا‌های مختلف مثبت و منفی در شبکه‌های اجتماعی، این پیام را برای مخاطبان در سطح جهانی منتقل کرد که صنعت خودرو ایران به سطحی از بلوغ و توانمندی دست یافته که می‌تواند هم پای فناوری روز جهانی حرکت کند و در زمینه دانش فنی طراحی و تولید خودرو‌های برقی حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گفته معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو، استفاده از فیک اگزوز روی خودرو‌های برقی موضوعی تجربه شده در حوزه خودرو‌های برقی در سطح جهانی است، اضافه کرد: پیش از این، خودروسازان شناخته شده جهانی همچون مدل EQS SUV مرسدس بنز، ب‌ام‌و i۴، پورشه و ... نیز از فیک اگزوز برای بهبود استایل و طراحی خودرو، در برخی محصولاتشان استفاده کرده‌اند.

ری را

در برخی از محصولات برقی خودروسازان مطرح هم از اگزوز فیک استفاده شده هرچندکه در تمامی محصولات استفاده نمی‌شود و خیلی مرسوم نیست

ری را

رادمنش با تاکید بر این‌که ایران‌خودرو به عنوان تنها تولیدکننده داخلی که به صورت جدی در فرآیند طراحی، مهندسی و تولید خودرو برقی ورود کرده خوشحال است که به‌هرحال به بهانه حاشیه‌های ایجاد شده، بخش جدیدی از جامعه مخاطبان نیز با مفهوم خودرو‌های برقی و توان تولیدکننده ایرانی در به ثمر رسیدن این خودرو‌ها در کشور آشنا شدند، ادامه داد: به هرحال طبیعی است که ورود هر گفتمان جدیدی در صنعت در ابتدا ممکن است با مراحل انکار توان داخلی، تمسخر آن و در نهایت پذیرش و استفاده از محصولات همراه شود.

ایران‌خودرو به عنوان پیشران و پرچمدار تولید خودرو‌های برقی در کشور از شکل گرفتن فضای گفتگو در این باره و انتقاد سازنده متخصصان مرتبط با حوزه طراحی محصول استقبال می‌کند، حواشی ایجاد شده نیز فرصتی برای ایران خودرو ایجاد کرد تا توانمندی خود در عرصه خودرو‌های برقی را به مخاطبان بیش تری نشان دهد.

به گفته وی، ایران‌خودرو به عنوان تولیدکننده پیشرو در عرصه خودرو‌های برقی، پذیرفته است که ورود این فناوری جدید به کشور نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، بنابراین از این‌که در این حوزه، هزینه‌های معنوی این فرهنگ‌سازی را بر عهده داشته باشد اگر در نهایت به نفع منافع ملی و استفاده مصرف‌کنندگان ایرانی از محصولاتی با کیفیت‌تر باشد، استقبال می‌کند.

منبع: عصر ایران

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین