bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۸۴۵۳

فیلم سامان سالور نقد و بررسی شد

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۸۹


در سومین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر نشست نقد و بررسی فیلم"سیزده 59" در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، در این نشست سامان سالور کارگردان، جواد نوروزبیگی تهیه کننده، شهروز وظیفه شناس مسئول جلوه های ویژه، مسعود سلامی فیلمبردار، دریا آشوری، مهران احمدی و شاهرخ فروتنیان از جمله بازیگران فیلم حضور داشتند.

سامان سالور در ابتدا اظهار داشت: جنگ اتفاقی است که در نقاط مختلف دنیا با توجه به شرایط هر جامعه اتفاق افتاده اما گذشت سال ها هیچوقت به فراموشی سپرده نشده است.

وی افزود: افراد درجه یک خانواده من مثل پدر و عمویم سال ها در جنگ بودند و من در دوران کودکی ام حضور پدر را کمتر حس کردم. از طرفی سختی ها و صدماتی که جنگ برای عمویم پیش آورد تاثیر عمیقی در ذهن من گذاشت و مرا برآن داشت تا احساسم را به نوعی انتقال دهم.

سالور در رابطه با سکانسی که سید جلال با بازی پرویز پرستویی از بیمارستان بیرون آمد توضیح داد: اینکه او از چه طریق بیمارستان را ترک گفت چندان اهمیتی نداشت و نخواستم با پرداختن بیش از حد به حاشیه از متن عقب بمانیم. این مساله آنقدر برایم مهم بود که بسیاری از سکانس هایی که در حاشیه موضوع فیلم ضبط شده بود را حذف کردیم.

سامان سالور با اشاره به امکانات ضعیف جنگی در شهرک سینمایی دفاع مقدس افزود: باید در امکانات و تسهیلات این شهرک بازنگری جدی شود چون ما علاوه بر مشکلاتی که بابت کمبود امکانات داشتیم وقت مان برای استتار بصری بسیار گرفته شد.

وی در رابطه با انتخاب دریا آشوری گفت: شخصا نقش او و مهران احمدی را بسیار دوست داشتم و بازی او گاهی عوامل فیلم را تحت تاثیر قرار می داد و اینکه می خواستم از یک چهره بکر به عنوان فرزند رزمنده استفاده کنم .

در ادامه جواد نوروزبیگی اشاره کرد: با توجه به اینکه شهرک دفاع مقدس تسهیلات مناسبی ندارد اما از آنجا که خواسته ما از این امکانات زیاد نبود نسبت به سایر فیلم هایی که در باره دفاع مقدس تهیه کردم کمتر مشکل داشتیم.

دریا آشوری در این نشست گفت: از اینکه کارگردان به من اعتماد کرد و نقش را به من سپرد خوشحالم و سعی کردم نقش باران و بهار را آنطور که از من می خواهند ایفا کنم اما ناگفته نماند که حضور پرویز پرستویی برای من بسیار موثر بود و راهنمایی های او در روند بازی بسیار به من کمک کرد.

فیلمبردار"سیزده59" در این نشست گفت: ده دقیقه اول فیلم به صورت ویدیویی ضبط شد و ادامه فیلم با دوربین 35 فیلمبرداری شد، در بخش اول فیلم سعی کردم رنگ و فضای صحنه را به سمت فیلم "نجات سرباز رایان" نزدیک کنم.

در پایان، وظیفه شناس مسئول جلوه های ویژه اظهار کرد: مقوله جلوه های ویژه باید جدی تر گرفته شود. دنیا نگاهش نسبت به این فن تغییر کرده و ما نباید از آن عقب بمانیم.

وی افزود: علیرغم شرایط خوب کارکردن بسیار سخت بود و در بعضی صحنه ها که جلوه های ویژه میدانی تاثیر بهتری در فیلم داشت به خاطر نبود امکانات مجبور به استفاده از جلوه های کامپیوتری شدیم و این اشکال نه تنها به نبود تسهیلات بلکه تا حدی به بازی بدلکاران هم بر میگردد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین