bato-adv
کد خبر: ۶۸۴۹۴۸

هوای مشهد برای دهمین روز متوالی آلوده است

هوای مشهد برای دهمین روز متوالی آلوده است
مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد از آلودگی هوای مشهد، خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲

۱۰ روز است که آلودگی هوای مشهد تداوم دارد و در حال حاضر شاخص کنونی کیفیت هوا با عدد ۱۴۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد و بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر، همچنین میانگین شاخص کیفیت هوا از کل ایستگاه‌های مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۳۱ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

در حال حاضر از ۱۷ ایستگاه فعال در سطح شهر مشهد ۴ ایستگاه سرافرازان، هفت حوض، رسالت و ساختمان در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارند. فقط کیفیت هوای ایستگاه طرق در وضعیت سالم است و سایر ایستگاه‌ها نیز کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش کرده‌اند.

در حال حاضر، بیشترین غلظت آلودگی هوا از ایستگاه رسالت با شاخص ۱۸۶ در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ها گزارش شده است.

تغییرات ساعتی شاخص کیفیت هوای مشهد از ساعت ۹ صبح روز گذشته تا ساعت ۹ صبح امروز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

در شرایطی که کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش می‌شود، احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان وجود دارد و بهتر است افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شاخص کلی کیفیت هوا در وضعیت پاک از صفر تا ۵۰ ای. کیو. آی و در وضعیت سالم بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی است. به همین ترتیب اگر شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی قرار بگیرد وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است. شاخص عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ وضعیت هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، عدد ۲۰۱ تا ۳۰۰ وضعیت خیلی ناسالم و بالاتر از عدد ۳۰۰ بحرانی و خطرناک را نشان می‌دهد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین