bato-adv
کد خبر: ۶۸۵۱۲۸
خاطرات ۳۰ آبان سال ۱۳۷۹ آیت الله هاشمی رفسنجانی:

نماینده هشترود از تعصبات جناحی دوم‌خردادی‌ها در مجلس انتقاد کرد

نماینده هشترود از تعصبات جناحی دوم‌خردادی‌ها در مجلس انتقاد کرد
هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات سی‌ام آبان سال ۷۹ از ملاقات با نماینده ایران در بانک جهانی، نماینده هشترود و البته دیدار با بهزاد نبوی نوشته‌است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲

در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۳۰ آبان ۷۹ آمده است: آقای محمد خزاعی، نماینده ایران در بانک جهانی آمد. یک دستگاه کوچک اندازه‌گیری فشارخون که به مچ دست بسته می‌شود، به عنوان سوغاتی آورد. توضیحاتی درباره وضع بانک جهانی داد و گفت، اکنون هیئتی از بانک، برای بررسی وضع اقتصادی و شاخص‌های مورد نظر بانک، در ایران‌اند و گفت، ایده‌ای در بانک تعقیب می‌شود که نقش مثبت یا منفی مذاهب در اقتصاد کشور‌ها را هم جزو شاخص‌های صلاحیت دریافت وام کنند. گفت، اکنون بانک ۹۷۰۰ نفر پرسنل دارد و فقط سه درصد تعهدات دولت‌ها را نقداً وصول می‌کند و سالانه ۶۰ میلیارد دلار، مبادلات بورس دارد و عمده درآمدش از همین محور است.

[آقای محمد شاهی‌عربلو]، نماینده هشترود آمد. به خاطر اقدامات عمرانی که در آن منطقه محروم داشته‌ام، قدردانی کرد و گفت، اجرای سد سهند که اهمیت زیادی برای منطقه دارد و در زمان دولت سازندگی اجرای آن شروع شده بود، اکنون تعطیل است و خشکسالی امسال، مشکلات زیادی برای مردم داشته و خواست که به محمد [معاون اجرایی رئیس‌جمهور]بگویم، به دانشگاه آزاد اسلامی هشترود کمک شود و از تعصبات جناحی دوم‌خردادی‌ها در مجلس انتقاد کرد.

آقای [محمدعلی]صدوقی [معاون حقوقی و امور مجلس رئیس‌جمهور]آمد. اظهار نگرانی کرد از وضع امور کشور و گفت، وضع اقتصادی بد است. در یزد که تقریباً بی‌کاری نبوده، امروز ۱۰ درصد مردم بی‌کارند و بسیاری از واحد‌های صنعتی مشکل دارند. گفتم، تقصیر سیاست‌ورزی چپ‌ها است. امروز که مجلس و دولت را در دست دارند، باید از ایجاد تشنج پرهیز کنند و کشور را آرام نگه دارند تا مردم بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

عصر آقای بهزاد نبوی [نایب‌رئیس مجلس]آمد. درخواست داشت، مشکل استفساریه‌ها را در مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، برطرف کنم. گفتم، بررسی می‌کنیم و برای رسیدگی کارشناسان، مدتی وقت لازم است. به ایشان هم گفتم که دست از این ماجراجویی‌ها بردارند و به سازندگی‌کشور بپردازند. گفت، نظر عُقلا همین است، ولی چپ‌های تُند نمی‌گذارند. انفجار یک اتوبوس اسرائیل در غزه، چند کشته و مجروح به‌جا گذاشته و اسرائیل، تهدید را تُندتر کرده است.

برچسب ها: هاشمی رفسنجانی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین