bato-adv
bato-adv

چند نکته ضروری برای زیبا و خوشمزه شدن کُبه‌

چند نکته ضروری برای زیبا و خوشمزه شدن کُبه‌
کبه یک غذای عربی است که ظاهر آن شبیه یک کوکوی مغزدار است.

«کبه‌ی عربی خیلی خوشمزه‌س! ولی کار زیاد داره!»

به گزارش راهنماتو، اسم کُبه حتما به گوشتان خورده است! یک غذای عربی که در جنوب کشورمان هم به وفور تهیه می‌شود. ظاهر آن شبیه یک کوکوی مغزدار است. طبخ آن به قدری که به نظر می‌رسد سخت نیست. امتحانش کنید و مطمئن باشید خیلی مورد پسندتان خواهد بود.

برای اینکه یک کُبه‌ی زیبا و در عین حال خوش طعم داشته باشید که به آسانی تهیه بشود چند نکته را رعایت کنید دیگر مشکلی نخواهید داشت.

مواد لازم:

برنج ۲ پیمانه

سیب زمینی کوچک ۳ عدد

آب زیاد!

تخم مرغ در صورت نیاز یک عدد

نمک به میزان لازم

زردچوبه یک قاشق چایخوری

آرد در صورت نیاز یک قاشق غذاخوری

پیاز یک عدد

گوشت چرخکرده ۲۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید. برنج را بشویید و به همراه سیب‌زمینی‌ها داخل یک قابلمه قرار بدهید و روی آن آب بریزید. میزان آب باید زیاد باشد، چون می‌خواهیم یک برنج کاملا شفته داشته باشیم! نمک و زردچوبه را به آن اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا برنج و سیب زمینی در کنار هم بپزند و آب آن هم تمام شود، ولی حواستان باشد که برنج ته دیگ نشود! فقط یک برنج شل و شفته لازم دارید!

در این فاصله پیاز را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت بدهید. بعد از اینکه پیاز سبک شد و رنگ آن تغییر کرد گوشت چرخکرده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید. رنگ گوشت هم که عوض شد رب گوجه فرنگی را به میان بیاورید! رب را به همراه بقیه مواد سرخ کنید تا رنگ آن باز شود. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن بزنید و کمی آب اضافه کرده و اجازه بدهید بپزند.

وقتی برنج و سیب زمینی کاملا پخته شدند آن‌ها را با گوشتکوب کاملا له کنید. بافت یکسان و منسجمی باید به دست بیاید و شبیه خمیر بشود! اگر مواد شما شل بود یک قاشق غذاخوری آرد به آن بزنید تا انسجام لازم را پیدا کند و اگر سفت بود یک تخم مرغ داخل آن بشکنید و هم بزنید و ورز بدهید.

از موادی که آن را به شکل خمیر درآوردید به اندازه یک گردو برداشته و در کف دستتان آن را باز کنید. مقداری مایه گوشتی داخل آن بگذارید و کبه‌تان را خوب ببندید. دستتان را خیس کنید و روی خمیر کبه بکشید تا همه جای آن یک دست بشود و از مواد گوشتی اثری نباشد.

یک تابه حاوی روغن را روی گاز قرار داده و وقتی خوب داغ شد کبه‌ها را داخل آن سرخ کنید. وقتی رنگ آن طلایی شد غذای شما حاضر است.

برچسب ها: کبه عربی آشپزی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین