bato-adv
کد خبر: ۶۸۸۷۶۹

ادامه حملات به سیدمحمد خاتمی به روایت آیت الله هاشمی /ماجرای تولید سمند در ایران‌خودرو

ادامه حملات به سیدمحمد خاتمی به روایت آیت الله هاشمی /ماجرای تولید سمند در ایران‌خودرو
در خاطرات آیت الله هاشمی در تاریخ ۱۴ آذر ۷۹ آمده است: حملات جناح راست به آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، در خصوص درخواست اختیارات بیشتر، ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲

اکبر هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات روز چهاردهم آذرماه سال ۱۳۷۹ روایتی از دیدار با سفیر فلسطین،‌ مدیران جهاد سازندگی و مدیرعامل ایران خودرو نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

آقای صلاح الزواوی، سفیر فلسطین آمد و توضیحاتی دربارۀ اوضاع فلسطین داد. گفت، در آخرین اجلاس کمپ‌دیوید، روشن شد آمریکا و اسرائیل، بنا ندارند با مراجعت آوارگان و تحویل قدس و بیرون بردن شهرک‌نشین‌ها، امتیاز بدهند و مسئله بیت‌المقدس، حساس‌ترین آن بود که آمریکا پیشنهاد کرد، از سطح به بالا در اختیار اعراب و زیرزمین بیت‌المقدس، متعلق به اسرائیل - با هدف بنای هیکل سلیمان در زیرزمین- باشد.

فلسطین آماده انفجار بود که [آریل] شارون، [نخست‌وزیر سابق اسرائیل] به مسجدالاقصی رفت و انفجار آغاز شد و این بار در مورد انتفاضه، همه‌گروه‌های فلسطینی اتفاق‌نظر دارند و تفاوت این با انتفاضه قبل، این است که اولاً این بار مردم فلسطین مسلح‌اند و ثانیاً اسرائیل در مقابل خود، منطقه خودمختار مجِزا دارد که می‌توانند از تانک و هلی‌کوپتر و هواپیما استفاده‌ کنند و درگذشته نمی‌توانستند؛ چون همه جا در اشغال خودش بود و قیام داخلی محسوب می‌شد.

[آقای صلاح الزواوی] گفت، همان‌گونه‌ که روی سکه‌های رسمی اسرائیل (EGORON)، نقشه اسرائیل توراتی وجود دارد، اسرائیل هنوز دنبال اسرائیل بزرگ است ([من‌الفرات] الی‌النیل) و این مذاکرات صلح و خودمختاری را یک مرحله گذر می‌بیند و این بار انتفاضه متوقف نخواهد شد. دوباره جهان اسلام باید خود را برای کاری جدی و عملی آماده کنند.

جمعی از مدیران [وزارت] جهاد [سازندگی] آمدند. از سرنوشت جهاد درصورت ادغام با وزارت‌ کشاورزی به صورت موجود در مجلس، اظهار نگرانی‌ کردند و اصرار که حداقل وزیر وزارت واحد جدید، جهادی ‌باشد و آقای [محمدتقی] امان‌پور، [معاون تحقیقات وزارت جهادسازندگی] را معرفی می‌کنند. گفتم، من هم با اصل ادغام مخالفم.

آقای [منوچهر] غروی، مدیرعامل ایران‌خودرو آمد. گزارش وضع شرکت را داد و از آماده‌شدن خودروی ملی [= سمند] که در زمان مسئولیت اجرایی من شروع شده بود، گفت و خواست، بازدیدی داشته باشم. حملات جناح راست به آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، در خصوص درخواست اختیارات بیشتر، ادامه دارد.

منبع:شرق

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین