bato-adv
کد خبر: ۶۸۹۸۳۰

(تصاویر) رونمایی محمد بن سلمان از طرح شهری ابرپروژه قدیه

(تصاویر) رونمایی محمد بن سلمان از طرح شهری ابرپروژه قدیه
در برندسازی قدیه آمده است مفهوم اصلی در طراحی این شهر، «بازی» خواهد بود، که بر دهه‌ها پژوهش بنا شده است و نشان می‌دهد که برای رشد شناختی، بیان عاطفی، مهارت‌های اجتماعی، خلاقیت و سلامت جسمی حیاتی است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از طرح شهری و برندسازی جهانی شهر قدیه رونمایی کرد. این پروژه عظیم سرگرمی در حومه ریاض در دست ساخت است.

به گزارش فرارو، ولیعهد عربستان سعودی که ریاست هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری قدیه را برعهده دارد، گفت هدف این شهر تبدیل سریع به مقصد نخست سرگرمی، ورزش و فرهنگ جهان است، که به رشد اقتصادی، جایگاه بین‌المللی، و موقعیت راهبردی کشور کمک خواهد کرد.

او در ادامه افزود این پروژه در نظر دارد کیفیت زندگی و موقعیت ریاض به‌عنوان یکی از ۱۰ اقتصاد برتر جهان را بهبود بخشد.

سرمایه‌گذاری در قدیه سنگ بنای برنامه «چشم‌انداز ۲۰۳۰» و در راستای اهداف اقتصادی و گردشگری بلندپروازانه کشور است.

کار پروژه قدیه با سرمایه‌گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری روی پروژه‌های ساخت‌و‌ساز در سال ۲۰۱۹ آغاز شد.

به گزارش عرب‌نیوز، در برندسازی قدیه آمده است مفهوم اصلی در طراحی این شهر، «بازی» خواهد بود، که بر دهه‌ها پژوهش بنا شده است و نشان می‌دهد که برای رشد شناختی، بیان عاطفی، مهارت‌های اجتماعی، خلاقیت و سلامت جسمی حیاتی است.

شهر قدیه مقصدی بی‌نظیر توصیف شده است که وعده می‌دهد با سرگرمی‌های بی‌رقیب، فعالیت‌ها و رویداد‌های ورزشی، فرهنگ و زندگی شهری استثنایی، فرصت تفریح و هیجان بی‌پایان برای ساکنان و بازدیدکنندگان فراهم کند. قدیه قرار است جمعیت ۶۰۰ هزار نفری و ۶۰ هزار ساختمان را در منطقه‌ای به مساحت ۳۶۰ کیلومتر مربع در خود جای دهد.

پیش‌بینی می‌شود که شهر قدیه بیش از ۳۲۵هزار شغل ایجاد کند، سالانه سهمی ۳۶میلیارد دلاری در تولید ناخالص داخلی داشته باشد، و هر سال ۴۸میلیون بازدیدکننده جذب کند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین