bato-adv
کد خبر: ۶۹۰۵۲۹

دو خواننده دیگر بی تی اس به سربازی اجباری رفتند

دو خواننده دیگر بی تی اس به سربازی اجباری رفتند
به گفته آژانس مدیریت برنامه‌های این گروه موسیقی، «آر اِم» و «وی» برای شروع خدمت اجباری ۱۸ ماهه سربازی خود به اردوگاه آموزشی ارتش در شهر «ونسان» کره جنوبی اعزام شدند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲

دو تن از اعضای گروه موسیقی بی. تی. اس. یکی به نام «آر. اِم.» و دیگری به نام «وی» خدمت اجباری سربازی خود را در کره جنوبی آغاز کردند. این گروه موسیقی کی-پاپ (پاپ کره‌ای) امیدوار هستند تا سال ۲۰۲۵ دوباره بتوانند کنار هم جمع شوند. اما چرا خدمت سربازی در کره جنوبی این قدر مهم است و خوانندگان دیگر چه کردند؟

به گزارش عصرایران، آژانس رسیدگی به برنامه‌های این گروه هفت‌نفره روز دوشنبه اعلام کرد که «آر. اِم. / RM» و «وی / V» خدمت وظیفه خود را بر اساس قوانین کشور کره‌جنوبی آغاز کردند.

سربازی رفتن این دو خواننده دقیقا یک روز پیش از آن است که دو نفر دیگر از هم گروه‌هایشان به نام‌های «جیمین / Jimin» و «جونگ کوک / Jung Kook» نیز قرار است برای انجام خدمت وظیفه، خود را هر چه سریعتر معرفی کنند.

سه عضو دیگر بی. تی. اس. به نام‌های «جین / Jin»، «جی-هوپ / J-Hope» و «شوگا / Suga» هم چند ماهی می‌شود که خدمت سربازی خود را آغاز کرده‌اند.

این هفت خواننده محبوب کی پاپ قصد دارند تا پس از پایان خدمت خود در سال ۲۰۲۵ دوباره به عنوان یک گروه متحد در کنار هم جمع شوند.

جین و جی-هوپ در ارتش خدمت می‌کنند، ولی شوگا خدمت خود را به صورت امریه در بخش خدمات اجتماعی می‌گذراند.

به گفته آژانس مدیریت برنامه‌های این گروه موسیقی، «آر. اِم.» و «وی» برای شروع خدمت اجباری ۱۸ ماهه خود به اردوگاه آموزشی ارتش در شهر «نونسان» اعزام شدند.

آژانس «هایب» همچنین اعلام کرد که جیمین و جونگ‌کوک نیز قرار است هر دو با هم خود را به ارتش معرفی کنند. ولی توضیح بیشتری درباره گزارش‌های منتشره مبنی بر اینکه آن‌ها در روز سه‌شنبه به پادگان آموزشی اعزام خواهند شد ارائه نکرد

آر. اِم. در حساب اینستاگرام خود نوشت که «خیلی خوشحالم که در ۱۰ سال گذشته عضوی از BTS بودم ... گذراندن هجده ماه می‌تواند هم طولانی و هم کوتاه باشد، ولی مطمئن هستم که این دوره برای همه ما زمان عجیب و جدیدی برای الهام گرفتن و یادگیری خواهد بود.» او در ادامه نوشت: «در آینده می‌بینمت. خیلی دوستت دارم.»

«آر. اِم.» و «وی» قبل از تقسیم شدن در یگان‌های مربوطه، باید پنج هفته دوره آموزش‌های رزم را پشت سر بگذرانند. سازمان وظیفه نظامی تاکید کرد که این خوانندگان همانند سایر مردان کره جنوبی که به سربازی می‌روند، روندی مشابه را طی خواهند کرد.

خدمت سربازی اجباری در کره جنوبی

طبق قوانین کره جنوبی، مردان دارای سلامت جسم باید بین ۱۸ تا ۲۱ ماه خدمت سربازی انجام دهند. برای ورزشکاران و هنرمندان کلاسیک که در رویداد‌های بین‌المللی برای کشور افتخار آفرین باشند، معافیت‌های ویژه‌ای اعطا می‌شود. اما چنین امتیازاتی شامل حال خوانندگان کی‌پاپ نشد.

شرکت مدیریت برنامه‌های این گروه در ماه اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که هر هفت خواننده گروه قصد دارند به طور کامل خدمت نظامی خود را انجام دهند. جین اولین عضو BTS بود که در ماه دسامبر درخواست تعویق خدمت اجباری خود را پس گرفت و وارد ارتش شد.

ارتش کره جنوبی در گذشته به ارائه رفتار ترجیحی برای مردان مشهور متهم شده بود، اما رفته رفته شرایط سربازی برای همه یکسان شد.

خاطرات یک خواننده کی‌پاپ در پادگان آموزشی

یکی از هم خدمتی‌های «لی سوک هون»، از ستارگان کی‌پاپ که در سال ۲۰۱۳ دوران آموزشی را با هم سپری کرده بودند، گفت که با وجود اینکه سوک هون یکی از خوانندگان گروه SG WANNABE بود، اما مانند بقیه سربازان وظیفه، ساعت ۶ و نیم صبح بیدار می‌شد، در مراسم صبحگاه شرکت می‌کرد و به سخنرانی در مورد تهدیداتی که متوجه کره شمالی بودند گوش میداد و آموزش رزم می‌دید.

سربازان در دوران آموزشی سه بار با تجهیزات کامل رژه می‌روند که مجموعا بین ۱۰ تا ۴۰ کیلومتر می‌شود.

در آن زمان، لی سوک هون در ۲۹ سالگی به خدمت سرباز رفت و به همین خاطر چندین سال از دیگر سربازان وظیفه بزرگتر بود. او سال‌ها خدمت خود را به تعویق انداخت تا بلکه بتواند شغل خود را با شرایط تطبیق دهد.

قانون کره جنوبی به مشمولان اجازه نمی‌دهد که خدمت خود را به بعد از ۳۰ سالگی موکول کنند.

برایمان از خاطرات اجرا تعریف می‌کرد

هم خدمتی «لی سوک هون»، می‌گوید: «ما قبل از اینکه ساعت ۱۰ شب خاموشی بزنند، حدود پنج ساعت وقت آزاد داشتیم. لی سوک هون به‌عنوان کسی که تجربه بیشتری داشت، اغلب برای ما تعریف می‌کرد که زندگی‌اش به‌عنوان یک خواننده چگونه بوده و همچنین داستان‌های جالبی درباره افراد مشهور دیگر به ما می‌گفت.»

او در ادامه گفت: «یکی از فرماندهان نظامی در پادگان آموزشی از طرفداران گروه SG WANNABE بود و به همین دلیل گاهی اوقات از لی سوک هون می‌خواست که در جلوی سربازان آواز‌های رزمی بخواند.» این دوست هم‌خدمتی در باره روز‌های سربازی با این خواننده مشهور کره‌ای می‌گوید: «سوک هون یک مسیحی معتقد بود، برای همین در مراسم روز‌های یکشنبه نیز سرود مذهبی میخواند.»

بی. تی. اس: پیشاهنگان ضد گلوله

دو خواننده دیگر بی تی اس به سربازی اجباری رفتند

آر. ام. (چپ) وجونگ کوک (راست) در حال سخنرانی در سالن مجمع عمومی سازمان ملل به تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (آسوشیتدپرس)

کی‌پاپ و ستاره‌های آن اکنون به یک پدیده جهانی تبدیل شده‌اند، گروه بی. تی. اس. پس از شکل گرفتن در سال ۲۰۱۳، دارای لشکری از حامیان جهانی شد که اتفاقا خودشان اسم «ارتش» را روی طرفدارانشان گذاشتند.

جالب آنکه خود نام بی. تی. اس نیز سرواژه کلمات «پیشاهنگان ضد گلوله» است.

پس از جذب طرفداران زیادی در آسیا، نام بی. تی. اس. با اولین آهنگ تمام انگلیسی خود به نام «دینامیت» در صدر ۱۰۰ آهنگ داغ و پرطرفدار بیلبورد‌ها قرار گرفت و محبوبیت خود در غرب را گسترش داد. این گروه حتی برای سخنرانی در نشست‌های سازمان ملل نیز دعوت شده‌اند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین