bato-adv
کد خبر: ۶۹۱۰۴۰

وزیر کشور: مردم ایران در انتخابات پیش‌رو حماسه می‌آفرینند

وزیر کشور: مردم ایران در انتخابات پیش‌رو حماسه می‌آفرینند
وزیر کشور، گفت: در انتخابات اسفندماه ریل مدیریت و توسعه کشور را برای چهار سال به دست نمایندگان مجلس سپرده می‌شود و امید است که یک حماسه جدیدی با حضور حداکثری در انتخابات آفریده شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۳ آذر ۱۴۰۲

وزیر کشور با بیان اینکه حضور با‌شکوه ‌مردم در پای صندوق های رأی توطئه‌ها‌ی دشمنان را حنثی خواهد کرد، گفت: در انتخابات مجلس مردم ایران حماسه‌آفرین می‌شوند.

به گزارش تسنیم، احمد وحیدی در ادامه برنامه‌هایش در سفر به استان ایلام، در جمع مردم دهلران حضور یافت و با اشاره به مطالبات مردم این استان و شهرستان درباره پتروشیمی اظهار داشت: اتفاقات خوبی در استان روی داده ‌و بیش از 3 میلیارد یورو در بخش ان. جی. ال و پتروشیمی در حال تحقق است و این 2 سرمایه بزرگ می‌تواند چهره شهرستان و استان را تغییر دهد.

وزیر کشور با بیان اینکه با راه‌اندازی و تکمیل مجموعه ان.‌جی.‌ال آلودگی‌هایی که برای سال‌های طولانی این شهرستان را تحت تاثیر قرار داده کنترل می شود، افزود: این طرح بسیار مهم است و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون یورو در حال انجام است.

وحیدی با اشاره به اینکه مسئولان این مجموعه پیش بینی کرده‌اند که آخر سال جاری عملیات اجرایی آن به سرانجام برسد، تصریح کرد: راه‌اندازی این مجموعه اتفاق بسیار خوبی برای استان است و انتظار می‌رود که پتروشیمی دهلران نیز فعال شود که حتما در توسعه استان و شهرستان نقش مهمی خواهد داشت.

وی ‌با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات پتروشیمی دهلران از جمله مشکل نقدینگی ریالی و مشکلات مربوط به کارگران را با وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی و رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت انجام شد، گفت: از رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور درخواست شد تا به منظور رفع مشکل نقدینگی ریالی این پروژه مهم، اقساط خرید بلوک هلدینگ استمهال شود که رئیس سازمان خصوصی‌سازی قول مساعد داد.

وحیدی گفت: پتروشیمی دهلران از جمله پروژه‌های مهم استان ایلام است که از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. باید با سرعت بیشتری این مشکلات رفع شود تا پروژه با شتاب بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه شهم دهلران در طرح سامانه گرمسیری پنج هزار هکتار است، گفت: انتقال آب از طریق این سامانه به دهلران در حال انجام و در دستور کار قرار دارد و به عنوان یک پروژه جدی مورد توجه دولت است که کار آن به سرانجام برسد.

وحیدی با اشاره به مطالبه مردم در خصوص مرز چیلات در دهلران، یادآور شد: در این خصوص با وزیر کشور عراق گفت‌و‌گو کرده‌ایم ‌که البته طرف عراقی در مورد چیلات موافقت نکردند ولی تلاش‌ها ادامه خواهد داشت که این مرزی برای مردم شهرستان دهلران باز شود.

‌وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت های رژیم غاصب اسرائیل در غزه، اظهار کرد: یکی از مسائل بزرگ امروز ما پیروزی رزمندگان مقاومت است و امروز، اولین مساله همه نقاط جهان پیروزی مردم فلسطین است.‌ مردم یمن که خود تحت شرایط سختی قرار داشته و دارند، امروز دغدغه شان حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده و امروز مساله ملت ما هم پیروزی ملت فلسطین است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه انتخابات یک موضوع تعیین کننده و سرنوشت‌ساز است، یادآور شد: در انتخابات اسفندماه ریل مدیریت و توسعه کشور را برای چهار سال به دست نمایندگان مجلس سپرده می‌شود و امید است که یک حماسه جدیدی با حضور حداکثری در انتخابات آفریده شود.

وحیدی با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو یک بار دیگر قدرت و عزت مردم ایران به رخ همه عالمیان نشان داده خواهد شد، افزود: حضور با شکوه مردم در پای صندوق های رای توطئه‌های دشمنان را حنثی خواهد کرد.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 3 هزار شهید استان و 310شهید دهلران، اظهار داشت:گام مثبتی برای توسعه شهرستان دهلران برداشته شده و تلاش‌ها برای راه‌اندازی پتروشیمی دهلران در اسرع وقت،استمرار دارد.

استاندار ایلام راه‌اندازی پتروشیمی دهلران را یکی از مطالبات مهم مردم دهلران عنوان کرد و افزود: وزیر کشور امروز صبح با وزیراقتصاد و دارایی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت و رئیس کل بانک مرکزی در تماس تلفنی خواستار رفع مشکلات پتروشیمی دهلران و راه‌اندازی این مجموعه در اسرع وقت شد.

وی ادامه داد: وزیر کشور در راستای اشتغال و کارآفرینی و معیشت مردم دغدغه دارند و امروز صبح نیز رایزنی‌های لازم را برای توسعه (ان جی ال 3100) انجام دادند.

بهرام نیابا قدردانی ازاستقبال مردم دهلران، گفت: مردم دهلران دلداده نظام و انقلاب هستند و همواره پایبندی خود را به نظام و انقلاب اثبات کردند.

امام جمعه دهلران نیز در این دیدارضمن تقدیر ازانتخاب وزیر مردمی توسط دولت مردمی گفت: وزیر کشوراز بدو ورود مشکلات شهرستان را به صورت تلفنی با وزرا و مسئولان مرتبط پیگیری کرده اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه دهلران از مهمترین شهرستان‌های نفت خیر کشور است، افزود: توجه به وضعیت نابسامان راه‌های شهرستان با وجود 40 درصد تردد زائران از راه های موصلاتی دهلران از مطالبات به حق این مردم است.

وی با بیان اینکه بخش های این شهرستان نیازمند توجه ویژه هستند، افزود: همچنین راه چم سرخ که 17 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، تکمیل نشده که بایداین مهم نیز مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه دهلران در بخش دیگر سخنان خود به گرمای بالای شهرستان دهلران در فصول گرم سال اشاره کرد و گفت: تجهیزات پزشکی شهرستان و بیمارستان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که مردم دهلران در طول گرما به خاطر وجود آب گرم سالیانه خسارت های بالای به مردم تحمیل می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت نفت به خواسته ی مردم این دیار جهت استفاده از توان پیمانکاران و نیروهای بومی توجه ویژه داشته باشد، خاطر نشان کرد: بازگشایی مرز چیلات دهلران نیز از مطالب دیگر این شهرستان است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین