bato-adv
کد خبر: ۶۹۶۲۵۸

تیراندازی در مراسم عزا و عروسی؟

تیراندازی در مراسم عزا و عروسی؟
سردار قاسم رضایی گفت: هیچ‌کس حق ندارد بگوید تیراندازی در مراسم عزا و عروسی رسم است بلکه این یک نوع جرم است، این فرهنگ نیست بلکه این اقدامی غیرقانونی است و باید نفرات مجرم تحت تعقیب قرار گیرند، همچنین بخش‌های مختلف اجتماع، سخنرانی‌های دانشگاه، صحبت جامعه‌شناسان و نظرات همه قضات می‌بایست از جمیع جهات قبح سلاح را برای مردم مشخص کند البته می‌بایست با اشراف اطلاعاتی دارندگان سلاح غیرمجاز را جمع‌آوری کنیم.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۱۲ دی ۱۴۰۲

تیراندازی در مراسم عروسی و عزا که از دیرباز در برخی استان‌های کشور به عنوان یک رفتار ناهنجار سنتی و فرهنگی اجرا می‌شود تا کنون جان صد‌ها زن و مرد و کودک را گرفته است و در سال‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های پلیس و دستگاه قضایی تبدیل شده و با وجود هشدار‌های جدی همچنان شاهد این رفتار پرخطر در مراسم هستیم.

به گزارش ایران، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور روز گذشته در کمیسیون عملیات شهرستان شوشتر با تأکید بر اینکه باید نسبت به بدعت تیراندازی در مراسم عزا و عروسی واکنش اجتماعی گسترده‌ای داشته باشیم، گفت: هیچ‌کس حق ندارد بگوید تیراندازی در مراسم عزا و عروسی رسم است بلکه این یک نوع جرم است، این فرهنگ نیست بلکه این اقدامی غیرقانونی است و باید نفرات مجرم تحت تعقیب قرار گیرند، همچنین بخش‌های مختلف اجتماع، سخنرانی‌های دانشگاه، صحبت جامعه‌شناسان و نظرات همه قضات می‌بایست از جمیع جهات قبح سلاح را برای مردم مشخص کند البته می‌بایست با اشراف اطلاعاتی دارندگان سلاح غیرمجاز را جمع‌آوری کنیم.

سردار رضایی تصریح کرد: کسانی که سلاح مجاز دارند، اما تیراندازی غیرمجاز می‌کنند یا مجوز سلاح آن‌ها تمام شده، حق داشتن سلاح ندارند و این مطالبه جدی پلیس است.

وی همچنین با بیان اینکه در خصوص سرقت‌های مسلحانه باید برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری صورت گیرد، گفت: تأکید بنده بر این است که تمامی مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی در زمینه‌های مختلف باید به صورت کامل و دقیق اجرا شود تا به هدف نهایی برسیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور به تهدید‌های نرم زیادی که در فضای مجازی وجود دارد، اشاره کرد و گفت: تهدید اخلاق، باورها، اعتقادات دینی، شیرازه و بنیان خانواده‌ها از مهمترین و قوی‌ترین اقدامات دشمن است که همه ما وظیفه داریم بشدت از این موضوعات مراقبت کرده و به جد با مخالفان آن مبارزه کنیم.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین