bato-adv
bato-adv

۴ افسانه در مورد ارتش آمریکا

۴ افسانه در مورد ارتش آمریکا
درک فرهنگ عامه از ارتش آمریکا بر ذهن اکثر مردم آن کشور تسلط دارد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۱۷ دی ۱۴۰۲

فرارو- غلبه بر برخی ازبرداشت‌ها و روایت‌های نادرست از ارتش ایالات متحده به معنای پرداختن به چهار افسانه رایج است که به عنوان پیش فرض‌های پذیرفته شده، قلمداد شده اند:

۱- ارتش آمریکا همه جا حضور دارد

ایالات متحده ۷۵۰ پایگاه نظامی در هشتاد کشور مختلف و مناطقی مانند گوام، پورتوریکو، و جزایر ویرجین در اختیار دارد. با این وجود، در اکثر گزارش‌ها تمایزی بین امکانات نظامی واقعی برای پیش بینی قدرت نظامی آمریکا و امکانات برای غیرنظامیان و پیمانکاران قائل نشده اند.

برای مثال، مجموعه داده‌ها یک گورستان سگ‌های جنگی در گوام، شش سایت کوچک تحقیق و توسعه در باهاما و یک باند هواپیما را به عنوان تاسیسات "نظامی" شناسایی کرده اند. واقعیت آن است که ارتش ایالات متحده پایگاه نظامی  در خارج از ایالات متحده دارد. این پایگاه‌ها عمدتا در کشور‌های متحد در سراسر اروپا، آسیا و خاورمیانه قرار دارند. وزارت امور خارجه در مورد توافق صورت گرفته بر سر استقرار پایگاه‌ها مذاکره کرده و میلیارد‌ها دلار از دولت‌های میزبان دریافت کرده است.

۲- ارتش ایالات متحده صرفا می‌جنگد

ارتش امریکا اقداماتی بیش از جنگیدن را انجام می‌دهد. رئیس جمهور امریکا ارتش را برای مجموعه‌ای از ماموریت‌های غیر جنگی که پیش‌تر به عنوان "عملیات نظامی غیر از جنگ" نامیده می‌شود اعزام کرده و مستقر ساخته است. ارتش ایالات متحده مبارزه با ابولا در آفریقا، اسکان گروگان‌های گرفته شده توسط داعش، پاسخ به کووید – ۱۹ و مشارکت در پروژه‌های مهندسی داخلی را برعهده داشته است. 

۳-هزینه‌های ارتش بسیار بالاست

بودجه ارتش ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۸۱۶ میلیارد دلار بود و انتظار می‌رود که این بودجه در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۸۴۲ میلیارد دلار برسد.با این وجود انتظار می‌رود چین حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه کند. چین هم چنین در حال مدرنیزاسیون ارتش خود است و بزرگترین نیروی دریایی جهان را در اختیار دارد و امیدوار است تعداد تسلیحات هسته‌ای خود را به میزانی سه برابری افزایش دهد. روسیه این موضوع را مطرح کرده که در سال ۲۰۲۴ میلای ۳۹۱ میلیارد دلار برای نیرو‌های مسلح خود هزینه خواهد کرد این در حالیست که آن کشور در سال ۲۰۲۳ میلادی تنها ۱۰۲ میلیارد دلار برای نیرو‌های مسلح خود هزینه کرده بود. روسیه بزرگترین کشور دارای تسلیحات هسته‌ای در جهان است و بار‌ها تهدید استقاده از تسلیحات هسته‌ای در اروپا را مطرح کرده است.

۴-ارتش فراگیر یک نیروی نظامی ضعیف است

استخدام در ارتش ایالات متحده در حال تبدیل شدن به یک چالش است و این احتمال وجود دارد که به یک بحران تبدیل شود. ارتش ایالات متحده یک سازمان با بوروکراسی، قوانین خاص خود و مجموعه‌ای از سنت‌ها برای هر شاخه نظامی است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین