bato-adv
کد خبر: ۶۹۷۵۸۲

گوشه کنار حوادث ایران؛ از مرگ غم‌انگیز تا کشف ۹۲ سکه

گوشه کنار حوادث ایران؛ از مرگ غم‌انگیز تا کشف ۹۲ سکه
در این گزارش مروری داریم بر اخبار حوادث سراسر ایران؛ از مرگ غم انگیز در تصادف تا کشف ۹۲ سکه تاریخی در دماوند و کشف تریاک در دل کویر.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۷ دی ۱۴۰۲

تصادف خودروی تازه عروس و داماد با تریلی منجر به مرگ زوج جوان شد

به گزارش ایران، علی دهقان‌زاده فرماندار بردسکن گفت: این زوج جوان که از زندگی مشترکشان هفت ماه بیشتر نگذشته بود، با خودروی پراید در جاده خلیل‌آباد-بردسکن در حال حرکت بودند که در پنج کیلومتری شهر بردسکن با تریلی از روبه‌رو تصادف کردند. براثر این تصادف زوج جوان در دم جان باختند. هر چند بر اساس اعلام کارشناسان فنی پلیس، مقصر این تصادف خودرو پراید بوده، اما دلیل اصلی وقوع چنین حوادثی در منطقه نبود ظرفیت بار ترافیک جاده کاشمر-خلیل‌آباد-بردسکن در جاده دوطرفه است.

قتل برادرزن به دست داماد

داماد خشمگین که برادرزنش را در یکی از روستا‌های شهرستان خوی به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

سرهنگ کیومرث پاکدل فرمانده نیروی انتظامی خوی گفت: در پی اختلاف و دعوای شدید بین داماد و برادرزن در یکی از روستا‌های شهرستان خوی، برادرزن با سلاح سرد مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. با اعلام ماجرا به پلیس تحقیقات آغاز شد و با تلاش مأموران انتظامی شهرستان در نهایت محل اختفای متهم شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، وی کمتر از ۱۲ ساعت پس از قتل در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. متهم در بازجویی و تحقیقات پلیس، به قتل با انگیزه اختلافات شخصی و خانوادگی اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

کشف ۹۲ سکه تاریخی در نهاوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از کشف و ضبط ۹۲ قطعه سکه دوره سلوکی-اشکانی با قدمت ۲۴۰۰ساله در نهاوند خبر داد.

محسن معصوم‌علیزاده در تشریح این خبر گفت: به دنبال اطلاعات واصله و پیگیری حراست اداره‌کل و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان همدان مبنی بر قاچاق اشیای تاریخی توسط سوداگران آثار تاریخی در شهرستان نهاوند، رصد و پیگیری‌های لازم در دستور کار قرار گرفت و هنگام انتقال اشیا برای خرید و فروش در یکی از استان‌های همجوار، فرد متخلف دستگیر شد. با دریافت دستور قضایی لازم، تعداد ۹۲ عدد سکه تاریخی دوره اشکانی-سلوکی مربوط به دوره الیمایی و اشکانی با قدمت حدوداً ۲۴۰۰ سال کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه سکه‌های کشف شده همگی دارای اصالت است، افزود: برابر اعلام کارشناسان سکه‌های فلزی مکشوفه از جنس مفرغ و نقره بوده و تعدادی از این سکه‌ها با نقوش یونانی مربوط به دوره سلوکی است.

کشف تریاک در دل کویر

فرمانده انتظامی فردوس از انهدام باند قاچاقچیان موادمخدر طی عملیات مشترک در کویر خبر داد و گفت: در این عملیات ۴ نفر از اعضای این باند دستگیر و ۶۱ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرهنگ علیرضا فولادی اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فردوس با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان بشرویه اخباری مبنی بر اینکه گروهی از قاچاقچیان قصد انتقال موادمخدر از دل کویر را دارند، دریافت کردند که دستگیری سوداگران مرگ در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. مأموران با تشکیل تیم‌های عملیاتی ویژه مبارزه با مواد مخدر و با امکانات و توانمندی‌های تخصصی به محور کویری اعزام شدند. مأموران در محل کویر با تعقیب و مراقبت ۲ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت تریل قاچاقچیان مواد مخدر، طی چند مرحله به آن‌ها دستور ایست داده که قاچاقچیان به دستور ایست توجهی نکرده و از محل متواری شدند. در نهایت، خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها توقیف و همچنین ۴ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند. در این عملیات ۶۱ کیلوگرم تریاک کشف شد.

برچسب ها: حوادث
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین