bato-adv
کد خبر: ۶۹۷۹۳۸

گوشه کنار حوادث؛ از آزادی زندانی با پول قلک تا افشای راز قتل خانوادگی

گوشه کنار حوادث؛ از آزادی زندانی با پول قلک تا افشای راز قتل خانوادگی
پدری که با همدستی پسر و دامادش در جنایتی هولناک پسر جوان خود را کشته بود به قتل اعتراف کرد. متهم به قتل فراری که سال ۹۷ پسر جوانی را در اطراف شهرستان زرقان به قتل رسانده بود در مشهد دستگیر شد و زن زورگیر که با غافلگیر کردن زنان در اماکن خلوت ازآن‌ها سرقت می‌کرد از سوی پلیس شهر مهرگان دستگیر شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۸ دی ۱۴۰۲

در این گزارش مروری داریم بر اخبار حوادث سراسر ایران؛ از آزادی دو زندانی با پول قلک دانش آموز مراغه‌ای تا افشای راز قتل خانوادگی در ارومیه

آزادی ۲ زندانی از سوی دختر دانش‌آموز

به گزارش ایران، دختر دانش‌آموز مراغه‌ای با شکستن قلک خود کادو‌های تولدش را به مبلغ ۱۵ میلیون تومان صرف آزادی دو زندانی کرد.

امیرعلی جعفری رئیس زندان مراغه با اعلام این خبر گفت: نورسان، دختر دانش‌آموز کلاس دوم که به همراه پدرش در زندان حضور یافته بود، با اهدای کادو‌های سالروز تولدش، زمینه‌ساز آزادی ۲ زندانی شد. اقدام خداپسندانه دختر دانش‌آموز و پدر و مادر او در تربیت چنین فرزندی قابل تقدیر است. به گفته رئیس زندان مراغه، از ابتدای سال‌جاری، حدود ۱۵۰ زندانی با مساعدت خیران، از زندان مراغه آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

اعتراف زوج جنایتکار به قتل پدر و پسر

زوج جنایتکار که پس از قتل یک پدر و پسر ۶ ساله‌اش فراری بودند پس از ۲ ماه دستگیر شدند.

سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: پس از قتل یک شهروند زاهدانی و پسر ۶ساله‌اش و متواری شدن قاتلان، بررسی موضوع و دستگیری قاتلان به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت. کارآگاهان پلیس استان با اشراف اطلاعاتی و اقدامات فنی، محل اختفای زوج قاتل را در یکی از مناطق زاهدان شناسایی و طی یک عملیات ضربتی پس از دو ماه فرار و زندگی مخفیانه دستگیر کردند. متهمان انگیزه خود را از این جنایت هولناک اختلافات قبلی عنوان کرده و پس از تکمیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

بازداشت زن زورگیر در مهرگان

زن زورگیر که با غافلگیر کردن زنان در اماکن خلوت ازآن‌ها سرقت می‌کرد از سوی پلیس شهر مهرگان دستگیر شد.

سرهنگ بهرام منصوری فرمانده انتظامی شهرستان البرز گفت: درپی وقوع دو فقره سرقت به عنف ناموفق در شهر مهرگان و انتشار فیلم لحظه زورگیری از یک شهروند خانم در فضای مجازی بلافاصله دستور پیگیری موضوع و دستگیری فرد زورگیر صادر شد. با اشاره به حساسیت موضوع پرونده مأموران پلیس آگاهی با حضور در محل‌های وقوع سرقت و با بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی متهم این پرونده را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در مخفیگاهش دستگیر کردند. فرمانده انتظامی شهرستان البرز خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ زن در این شهرستان از متهم که زنی ۲۷ ساله است شکایت کرده‌اند و اقدامات قانونی این پرونده نیز در دست اجرا است.

۲ کشته در تصادف کامیون با سواری

تصادف یک دستگاه کامیون با سواری پژو در جاده مهاباد - ارومیه، جان ۲ نفر را گرفت. حمید محبوبی مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: صبح یکشنبه تصادفی در جاده مهاباد به ارومیه بین کامیون ولوو ۱۰ چرخ و پژو ۴۰۵ رخ داد که نجات‌گران هلال احمر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. با بررسی صحنه تصادف مشخص شد که این حادثه ۲ فوتی دارد که اعضای تیم امداد و نجات، بعد از رهاسازی، فوتی‌های حادثه را به مراجع قانونی تحویل دادند. مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی افزود: در این حادثه خسارت بسیار زیادی به خودرو پژو وارد شده بود.

افشای راز قتل خانوادگی در ارومیه

پدری که با همدستی پسر و دامادش در جنایتی هولناک پسر جوان خود را کشته بود به قتل اعتراف کرد.

سرهنگ صادق شکری رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیس۱۱۰ مبنی بر پیدا شدن جسد کاملاً سوخته شده فردی در زیر پلی در اطراف ارومیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. در بررسی آثار جسد و تلاش‌های علمی به عمل آمده در نهایت هویت جوان ۳۰ ساله مشخص شد که کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود به پدر ۶۳ ساله مقتول مشکوک شدند و او را مورد بازجویی‌های تخصصی قرار دادند. پدر مقتول در بازجویی‌ها به قتل پسرش به همراه پسر بزرگ و دامادش اعتراف و انگیزه‌اش را نیز اختلاف خانوادگی عنوان کرد. سرهنگ شکری با ابراز تأسف از وقوع این حادثه تلخ، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات کم تحملی و خشم آنی، اتفاقات جبران‌ناپذیری را نظیر همین واقعه رقم می‌زند.

پایان فرار ۵ ساله متهم به قتل

متهم به قتل فراری که سال ۹۷ پسر جوانی را در اطراف شهرستان زرقان به قتل رسانده بود در مشهد دستگیر شد.

سرهنگ بیژن بارسالاری، فرمانده انتظامی زرقان در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع قتل فردی با اسلحه کمری در آذر سال ۱۳۹۷ در یک سفره‌خانه در حوزه استحفاظی شهرستان زرقان و متواری شدن متهم بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران انتظامی زرقان تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که متهم پس از قتل به شهرستان مشهد متواری شده و با اسم مستعار مشغول کار است. مأموران پس از اخذ نیابت قضایی به مشهد اعزام شدند و با همکاری پلیس آگاهی آن شهرستان مخفیگاه متهم را شناسایی و درعملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی سلاح سرد و ۲ عدد اسپری فلفلی کشف و متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سقوط مرگبار دو کارگر به چاهک آسانسور

دو کارگر حین کار از ارتفاع ساختمانی در حال ساخت به داخل چاهک آسانسور سقوط کردند که در نتیجه این اتفاق یکی از کارگران جان خود را از دست داد و دیگری مصدوم شد. حادثه روزشنبه در شهر یزد زمانی اتفاق افتاد که دو کارگر به دلیل نا ایمن بودن آسانسور از ارتفاع طبقات یک ساختمان نیمه کاره به درون چاهک آسانسور سقوط کردند که بر اثر آن یک کارگر ساختمانی جان خود را از دست داد. نیرو‌های امدادی مستقر در محل حادثه گزارش دادند که کارگر مصدوم این حادثه به دلیل شدت جراحات روانه بیمارستان شد.

راهزن پل زال دستگیر شد

یکی از سارقان مسلح محور آزاد راه پل زال که اقدام به سرقت و راهزنی با سلاح کلاشنیکف از خودرو‌های شهروندان می‌کرد با رصد اطلاعاتی و دستور قضایی دستگیر و روانه زندان شد. فرشاد اسدی رئیس دادگاه عمومی و انقلاب بخش الوار گرمسیری خوزستان گفت: به دنبال اعلام وقوع چند مورد سرقت مسلحانه از خودرو‌های عبوری در محور آزادراه پل زال، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری این افراد توسط دستگاه قضا به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. با رصد اطلاعاتی یک نفر از سارقان دستگیر و با قرار مناسب روانه زندان شد. سارق در بازجویی‌های صورت گرفته به ۱۰ فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرد، اقدامات اطلاعاتی برای دستگیری سایر همدستان وی در حال انجام است.

برچسب ها: حوادث
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین