bato-adv
کد خبر: ۶۹۹۶۰۰
در غرفه روبیکا در نمایشگاه رصتا مطرح شد:

توجه بیشتر مردم به پلتفرم‌ها اتفاق خوبی است

توجه بیشتر مردم به پلتفرم‌ها اتفاق خوبی است
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۲۳ دی ۱۴۰۲

دومین دوره نمایشگاه ملی صوت و تصویر از ۱۰ تا ۱۲ دی ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. در این نمایشگاه ۱۵۱ سکو و ۸۰ شرکت ارائه‏دهنده خدمات به سکو‌های صوت و تصویر فراگیر، سکو‌های دارای مجوز از ساترا، اپراتور‌های تلفن همراه و مراکز علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در زمینه صوت و تصویر فراگیر و نمایش خانگی حضور داشتند. روبیکا نیز به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی حوزه VOD در این نمایشگاه حضور داشت.

غرفه روبیکا در این نمایشگاه به معرفی سرویس VOD، تعامل مستقیم با مخاطبان و برگزاری نشست‌ها و گفت‏وگو‌های تخصصی با کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه فیلم و سریال در کشور پرداخت. جمال ساداتیان، سیدجواد هاشمی، جواد انصافی و ... از جمله چهره‌های برجسته‌ای بودند که در نشست‌های تخصصی غرفه روبیکا شرکت کردند.

جمادال ساداتیان که تهیه‌کننده آثاری، چون متری ۵/۶، برف روی کاج‌ها، دایره زنگی، چهارشنبه سوری و ... است، با حضور در غرفه روبیکا درباره آثاری که ساخته است، گفت: «ترجیح من برای ساخت آثار سینمایی، سوژه‌هایی است که به مشکلات اجتماعی می‌پردازند، اگر فیلمی مانند چهارشنبه سوری مانع طلاق یک زوج هم شود، کار خود را انجام داده است. یا فیلمی مانند متری ۵/۶ که به معضل اعتیاد می‌پردازد نیز به همین صورت از اهمیت ویژ‌ه‌ای نزد من برخوردار است.»

وی در مورد اهمیت VOD‌ها گفت: «با شیوع کرونا، مردم در خانه‌ها قرنطینه شدند و بخش زیادی از جامعه نیز داغ‌دار بودند. مردم به محتوا‌هایی نیاز داشتند که سرگرمشان کند. از سوی دیگر با بسته شدن سینماها، اهالی سینما نیز به این پلتفرم‌ها نیاز داشتند تا هم بتوانند آثار خود را بسازند و هم کسب درآمد کنند. پس از کرونا نیز این روند مثبت که هم به سود مردم و هم به سود سینماگران است ادامه پیدا کرد.»

سیدجواد هاشمی، تهیه‏کننده برنامه «چیدمانه» که از روبیکا نیز پخش شد، درباره استقبال خوب تماشاگران از این برنامه گفت: «ایده اصلی این برنامه درباره تبلیغ برند‌های ایرانی لوازم خانگی بود، اما لازم بود که این برنامه، وجوه عامه‌پسندانه داشته باشد تا مخاطب را جذب کند و حوصله او را سر نبرد.»

هاشمی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری پلتفرم‌ها در حوزه کودک گفت: «من فیلمنامه ساخت سریال آهوی پیشونی‌سفید را دارم، اما سرمایه‌گذاری لازم انجام نمی‌شود. نباید برای کودکان کار ارزان و بی‌کیفیت ساخت. این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. این نبود توجه، نتیجه خوبی در آینده نخواهد داشت.»

وی درباره تفاوت‌های پلتفرم‌ها و تلویزیون گفت: «زمانی که مردم برای تماشای برنامه یا سریالی پول پرداخت می‌کنند، لازم است که محصول باکیفیت‌تری دریافت کنند. همه‏چیز از جمله داستان‌ها، بازیگرها، خط قرمز‌ها و... باید با تلویزیون متفاوت باشد تا مخاطب محصول دلخواهش را دریافت کند. پلتفرم‌ها در واقعیت رقیب ماهواره هستند و نه تلویزیون.»

گفتنی است در دومین نمایشگاه رصتا مسئولان و چهره‌های مهم دیگری همچون مدیر مسئول خبر فوری، دبیر جشنواره رصتا، مدیر توانمندسازی و خود تنظیم‏گری ساترا و مهبد قناعت‌پیشه، رییس انجمن صنفی گویندگی و دوبلاژ تهران و ... در غرفه روبیکا حضور پیدا کردند و به گفت‏وگو درباره حوزه VOD‌ها پرداختند.

برچسب ها: روبیکا پلتفرم
مجله خواندنی ها
مجله فرارو