bato-adv
کد خبر: ۷۰۳۰۵۵

(ویدئو) بارش سنگین برف در استان اردبیل

(ویدئو) بارش سنگین برف در استان اردبیل
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به مردم توصیه کرد با توجه به بارش سنگین برف از ترددهای غیرضروری در راه‌های این استان خودداری کنند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲

بارش برف که از روز گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل شروع شده است از صبح امروز چهارشنبه تشدید شده و بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تا اواخر امروز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، به دلیل بارش برف و برودت هوا در اردبیل، نمین، سرعین، نیر، هیر، گرمی، انگوت، مشگین‌شهر، لاهرود، ارشق، خلخال، کوثر، خورش رستم، شاهرود، بیله‌سوار و جعفرآباد فعالیت‌های آموزشی تمام دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح و عصر روز چهارشنبه به صورت غیرحضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی شاد انجام خواهد شد.

طبق این اطلاعیه همچنین در پارس‌آباد پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول در نوبت صبح و عصر و در اصلاندوز نیز پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول در نوبت صبح به‌صورت غیرحضوری خواهد بود.

تمام آموزشگاه‌های علمی آزاد (کنکور و تقویتی)، مراکز برگزاری آزمون و آموزشگاه‌های زبان‌های خارجه (وابسته به اداره کل آموزش و پرورش استان) در زمان تعطیلی مدارس متوسطه موظف به رعایت تعطیلی فعالیت‌های حضوری هستند.

در همین زمینه کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: از روز گذشته راهداران در تمامی محور‌های ارتباطی استان حضور دارند و عملیات برفروبی در محور‌های مواصلاتی استان آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بارش برف در مناطق مختلف استان تشدید شده به طوری که بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری و گزارش راهداران مستقر در راه‌های استان در تمامی محور‌های مواصلاتی استان بارش برف گزار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه در برخی محور‌ها از جمله گردنه حیران بارش سنگین برف به میزان ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر گزارش شده است، اضافه کرد: این در حالی است که در محور‌های کوهستانی به‌ویژه در محور‌های مناطق جنوبی و مرکزی و استان و مشگین‌شهر کولاک و عدم دید گزارش شده و لازم است شهروندان حتما از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.

وثوقی با تاکید بر لزوم همراهی شهروندان برای مدیریت سفر و پرهیز از سفر‌های غیرضروری گفت: با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بارش برف تا اواخر روز جاری ادامه خواهد داشت و افت دما هم گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افت شدید دما، کولاک و یخبندان نمک‌پاشی در برخی از راه‌های استان امکان‌پذیر نیست و عملیات نمک‌پاشی در این محور‌ها از شب گذشته متوقف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در عین حال به شهروندان توصیه کرد حتما از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم حتما قبل از تردد از طریق ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

وثوقی یادآورشد: در جلسه مدیریت بحران استان هم تاکید شده است که پلیس راه از تردد خودرو‌های بدون زنجیر اجازه ممانعت کند و اگر رانندگان زنجیر چرخ نداشته باشند، قطعا از تردد آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

این در حالی است که طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل از روز شنبه آینده هم سامانه بارشی دیگری در مناطق مختلف استان فعال خواهد بود که بارش‌های بیشتری نسبت به این سامانه خواهد داشت.

طبق اعلام هواشناسی استان اردبیل دمای هوا در اردبیل هفت درجه، نیر، نمین و سرعین هشت درجه، مشگین شهر ۹ درجه، خلخال چهار درجه، کوثر سه درجه گرمی، پارس آباد و اصلاندوز و بیله سوار یک درجه زیر صفر گزارش شده است.

برچسب ها: برف اردبیل
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین