bato-adv
کد خبر: ۷۰۵۰۰۷

روسیه به این ۳ کشور حمله می‌کند؟

روسیه به این ۳ کشور حمله می‌کند؟
وزیر امور خارجه روسیه در نشستی درباره ادعایی مبنی بر حمله این کشور به کشور‌های حوزه دریای بالتیک و سوئد، فنلاند و نروژ واکنش نشان داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ظهر امروز، سه شنبه، در میزگردی در خصوص حل و فصل بحران اوکراین در جمع روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک کشور‌های خارجی در مسکو، تاکید کرد که ادعای برخی مقامات غربی مبنی بر اینکه کشور‌های حوزه دریای بالتیک و همچنین سوئد، فنلاند و نروژ ممکن است «هدف بعدی روسیه» پس از پایان پایان درگیری در اوکراین باشند، کاملاً پوچ و بی‌اساس است.

به گزارش تسنیم، لاوروف توضیح داد: «آن‌ها مستقیماً می‌گویند: "اگر روسیه پیروز شود و بتواند از منافع خود دفاع کند، کشور‌های بالتیک، سوئد، فنلاند و نروژ هدف بعدی قرار خواهند گرفت. پوچ بودن چنین اظهاراتی برای همه و برای هر کسی که کوچکترین درکی از تاریخ داشته باشد، روشن است.»

وی افزود: «اهداف آغاز عملیات نظامی ویژه که روسیه در فوریه سال ۲۰۲۲ اعلام کرد، برای همه جهان شناخته شده و بر کسی پوشیده نیست. ما در حال از بین بردن بی عدالتی تاریخی هستیم. ما نه تنها تلاش‌ها برای تحریف تاریخ مردم کشورمان را خنثی می‌کنیم، بلکه اجازه نمی‌دهیم این تاریخ برای همیشه فراموش شود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد که مسکو با انجام عملیات ویژه، در برابر تلاش‌های غرب برای تبدیل سرزمین‌هایی که در آن روس‌ها و دیگر مردم روس قرن‌ها در آنجا زندگی می‌کرده‌اند به سکوی عملیاتی که ناتو به رهبری ایالات متحده از آن برای تهدید امنیت فدراسیون روسیه استفاده می‌کند، مقاومت می‌کند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین