bato-adv

نسخه‌های برقی و بنزینی ایکو ری‌؛ در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۲

نسخه‌های برقی و بنزینی ایکو ری‌؛ در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۲
پس از رونمایی با در‌های بسته، اکنون بازدیدکنندگان می‌توانند کابین ایکو ری‌را را از پشت شیشه‌های شفاف آن در نمایشگاه خودروی تهران ببینند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

ایکو ری‌را کراس‌اوور و خودروی ملی جدید ایران‌خودرو است که جای خالی پژو ۲۰۰۸ را در سبد محصولات این شرکت پر می‌کند. پس از رونمایی از چندین مدل با در‌های بسته در نمایشگاه‌های مختلف خودرو، اکنون بازدیدکنندگان می‌توانند در نمایشگاه خودروی تهران، کابین این خودرو را از پشت شیشه‌های شفاف آن ببینند! البته به‌نظر می‌رسد که فرایند توسعه این خودرو همچنان به زمان قابل‌توجهی نیاز داشته باشد؛ بنابراین نسخه تجاری ری‌را را طی کوتاه‌مدت نخواهیم دید.

به گزارش دیجیاتو، ایکو ری‌را در نسخه درون‌سوز به نسخه توربوشارژر موتور EF۷ مجهز خواهد بود. این موتور اکنون و پس از بهینه‌سازی، EFP یا EF پلاس نام گرفته است. این پیشرانه در دنا جوانان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و حداکثر راندمان آن ۱۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک مشترک با دنا پلاس و تارا اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در ایکو ری‌را بر عهده دارد.

نگاهی به ایکو ری‌را الکتریکی

در نسخه الکتریکی ریرا شاهد نصب موتور الکتریکی با ۱۶۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور هستیم. پکیج باتری‌های این خودرو نیز ۵۳ کیلووات‌ساعت ظرفیت دارند که شارژ کامل آن‌ها با برق شهری ۱۰ ساعت طول می‌کشد. جنس این باتری‌ها اعلام نشده است، اما به‌نظر می‌رسد که از باتری‌های مرسوم لیتیوم یون در این خودرو استفاده خواهد شد. نسخه الکتریکی کراس‌اوور ایران‌خودرو با یک بار شارژ و براساس چرخه NEDC، می‌تواند ۴۲۰ کیلومتر را طی کند.

کابین ایکو ری‌را در هر دو تیپ برقی و بنزینی، به نمایشگر‌های دوبل عریض مجهز شده است که به‌طور هم‌زمان اطلاعات حیاتی خودرو و مشخصات سیستم سرگرمی را به کاربر نمایش می‌دهند. شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسور نور و باران، سانروف و سقف پانوراما، فرمان برقی، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، رادار نقطه کور، سیستم ورود و استارت بدون کلید و سامانه پایش فشار باد تایر‌ها امکانات احتمالی کراس‌اوور ملی ایران‌خودرو را تشکیل می‌دهند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین