bato-adv
کد خبر: ۷۰۵۷۶۲

امام جمعه اردبیل: قهر با صندوق برای قهر کننده هیچ فایده مثبتی ندارد

امام جمعه اردبیل: قهر با صندوق برای قهر کننده هیچ فایده مثبتی ندارد
آیت الله سید حسن عاملی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در محل مصلای اردبیل برگزار شد ضمن تاکید بر ضرورت حضور در پای صندوق‌های رای اظهار کرد: مهم‌تر از اینکه به چه کسی رای بدهیم حضور در پای صندوق‌های رای است این حضور اداء یک وظیفه ملی و دینی است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲

آیت الله سید حسن عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه اول این هفته نماز جمعه که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در محل مصلای اردبیل برگزار شد ضمن تاکید بر ضرورت حضور در پای صندوق‌های رای اظهار کرد: مهم‌تر از اینکه به چه کسی رای بدهیم حضور در پای صندوق‌های رای است این حضور اداء یک وظیفه ملی و دینی است.

بزرگترین اقتدار حضور مردم در صحنه و وحدت ملت است

به گزارش فارس، وی افزود: اولاً از این جهت که عدم حضور ضعف ما را نشان می‌دهد و دشمن را برای برنامه‌های خطرناک تطمیع می‌کند و تطمیع دشمنان کشور خیانت بزرگ به کشور است و همه ضرر می‌بینند، اوضاع کشور‌های اطراف که در آتش عدم امنیت می‌سوزند نشان می‌دهد که آن‌ها در منطقه حساس خاورمیانه هر دولتی را که بخواهند به راحتی اوضاعش را بهم می‌ریزند مگر اینکه آن کشور اقتدار داشته باشد و بزرگ‌ترین اقتدار حضور مردم در صحنه و وحدت ملت است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: دشمن با تمام توان برای ضربه زدن به کشور و نه صرفاً نظام آمده است اگر اندکی به اطراف‌مان نگاه کنیم چهره‌های عبوس و چشم‌های خون گرفته دشمن را می‌توانیم ببینیم و صدای دندان‌هایی که از روی غیض نسبت به انقلاب اسلامی به هم ساییده می‌شود بشنویم. قوی‌ترین پایگاه‌ها را در اطراف ما علیه مان درست کرده‌اند در اقلیم کردستان، بحرین، عربستان، کشور‌های خلیج فارس، ترکیه، آذربایجان و...

آیت الله عاملی تصریح کرد: آن‌ها دیوانه‌وار علیه ما کار می‌کنند، در ماجرای تحریم ایران دولت اسپانیا گفت: «دولت ما با این تحریم زمین می‌خورد، ولی ما حاضریم زمین بخوریم، ولی ایران را زمین بزنیم!» در چنین شرایطی انسان با غیرت هیچ وقت کشور خود را در برابر این گرگ‌های گرسنه رها نمی‌کند.

کمیسیون‌های مجلس شدیداً به افراد متخصص احتیاج دارند

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: از طرفی قهر با صندوق برای قهر کننده هیچ فایده مثبتی ندارد و انسان عاقل کار عبث انجام نمی‌دهد؛ نه تنها فایده مثبتی ندارد بلکه بدترین اثر منفی را نیز دارد، چون موجب ورود انسان‌های نالایق به حساس‌ترین مرکز تصمیم‌گیری کشور می‌شود و یک فرصتی عظیم از دست می‌رود؛ در روزگار ما کمیسیون‌های مجلس مخصوصاً کمیسیون‌های اقتصادی شدیداً به افراد متخصص احتیاج دارند تا موتور محرک کشور گردیده و با یک معماری اقتصادی آرمانی بخش مهمی از ملت ما را که از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند رها سازند.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: از طرفی خداوند در قرآن فرموده هر قدمی از شما که موجب غیض کفار بشود برای شما عمل صلاح نوشته می‌شود، اینکه یک مسلمان آن چنان عمل کند که موجب غیض کفار و دشمنان دین شود یکی از تکالیف و وظایف شرعی مسلمانان است. خداوند بعضی‌ها را عذاب می‌کند صرفاً برای اینکه او در عمر خودش برای خدا غضب نکرده است. طبق روایات خداوند مومن ضعیف و بی غیرت را در درگاه خود قبول نمی‌کند.

آیت الله عاملی گفت: در موضوع انتخابات مجلس اولاً توجه شود که مجلس برنامه‌ریزی چهار سال کشور را به عهده می‌گیرد یا جلو می‌برد یا ضربه می‌زند، آن هم در روزگاری که سرعت تحولات در آن همه را غافل‌گیر می‌کند مجلس در چهار سال می‌تواند دولت و وزراء را مدیریت کند قدرت را جا به جا کند این فرصت بسیار عظیمی است چهار سال زمان کمی نیست همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند: «ممکن است زمانی رئیس جمهور با رای مجلسیان انتخاب شود و این نهایت مکانت و جلالت برای مجلس است. یعنی از نظر حقوقی این جمله کاملاً مبرهن است که مجلس در راس امور است.»

وی خاطر نشان کرد: از اصرار دشمن بفهمیم که وظیفه ما چیست مبادا در صف دشمنان قرار بگیریم مبادا در زمین آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی بکنیم، مبادا در صف منافقین قرار بگیریم که ۱۷ هزار نفر را ترور کردند مبادا در صف قاتلین و تروریست‌ها قرار بگیریم.

امام جمعه اردبیل در ادامه افزود: هیچ عاقلی بنای باشکوهی را که ساخته است نقض و خراب نمی‌کند ما بنای بسیار بزرگی را در دنیا با انقلاب اسلامی شروع کرده‌ایم. ما باید آن را به سرانجام برسانیم نباید آن را در نصف راه رها کنیم و با دست خود آن را خراب کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل افزود: توجه شود که دشمن بیشتر از ما منتظر انتخابات است، چون نتیجه انتخابات و اندازه مشارکت برای آن‌ها بسیار مهم است آن‌ها برنامه‌های خود را براساس مشارکت ما عملیاتی خواهند کرد آن‌ها تشفی خاطر‌های خطرناک برای ملت ما و کشور ما تدارک دیده‌اند و آن‌ها را به شرط ضعف مشارکت شروع خواهند کرد و ملت ما باز در انتخابات به آن‌ها خواهد گفت: "شاهت الوجوه"! مقام معظم رهبری فرمودند «انتخابات در ایران دشمن را از توهم بیرون می‌آورد.»

عامل اصلی اقتدار و امنیت کنونی ایران نفوذ عظیم منطقه‌ای است

آیت الله عاملی در خطبه دوم با بیان اینکه بهترین جمله‌ای که این هفته از سوی سیاست مداران دنیا گفته شد سخن رئیس سازمان سیاسی آمریکا بود اظهار داشت: رئیس این سازمان عظیم اطلاعاتی دنیا که طبعاً بی حساب و کتاب حرف نمی‌زند و بر تمام امور اشراف دارد اظهار داشت: «تن‌ها راه ایجاد امنیت در خاورمیانه و تنها کلید امنیت اسرائیل و منطقه همکاری و تعامل با ایران است» عین این جمله قبل از انتخابات سال ۸۸ توسط اوباما گفته شد این باور در آمریکایی‌ها هم نشان اقتدار کامل ایران اسلامی است و هم توفیق بزرگی در امنیت ایران است توجه شود که عامل اصلی این اقتدار و امنیت نفوذ عظیم منطقه‌ای ایران است.

وی گفت: تمام کشور‌ها برای تحصیل نفوذ منطقه‌ای تلاش می‌کنند، چون امنیت خود را در آن می‌دانند ترامپ با صراحت اعلام کرد که در خاورمیانه ۷ تریلیون دلار صرف کردیم، اما ناکام ماندیم یکی از آثار این اقتدار این است که در صورت فراهم شدن زمینه مذاکره بین ایران و غرب قطعاً ورود ایران به مذاکره ورود مقتدرانه خواهد بود و طرف مقابل از تحکم و زورگویی باز خواهد ماند.

آیت الله عاملی در ادامه افزود: در ماجرای حمله به پایگاه آمریکا در اردن دولت آمریکا جز خود را مقصر نداند خداوند در یک اصل نورانی فرموده: "وَالفِتنَةُ أَشَدُّ مِنَ القَتلِ" یعنی قتل بدون موجب قتل، بد است، ولی بدتر از آن کار کسانی است که زمینه قتل را فراهم کرده‌اند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: آمریکا بالمباشره ۲۷ هزار مسلمان مظلوم را که بسیاری از آن‌ها کودک و از زن‌ها هستند با فجیع‌ترین شکل در غزه کشته و هنوز هم ادامه می‌دهد پس نباید انتظار داشته باشد مسلمان‌ها برای آمریکا فرش قرمز پهن کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تعطیلی شبکه معاند من و تو تصریح کرد: ۱۴ سال پیش صهیونیست‌های پولدار شبکه‌ای را به نام من و تو علیه ایران راه‌اندازی کردند و اظهار داشتند ما با این شبکه، سبک زندگی ایرانی‌ها را تغییر و حکومت ایران را از این طریق سرنگون خواهیم کرد، اما از قضا خودش در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سرنگون و تعطیل شد!

آیت الله عاملی ادامه داد: عده‌ای می‌گویند علت تعطیلی ضعف تاثیرگذاری آن‌ها در ملت ایران بود آن‌ها نتوانستند به یک قرارگاه فرماندهی شورش تبدیل شوند، عده‌ای می‌گویند علت تعطیلی ورشکست شدن رژیم صهیونیستی در اثر غزه است. اسرائیل نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار در جنگ غزه خسارت دیده است و دیگر نمی‌تواند کانال‌داری کند.

وی بیان کرد: اسرائیلی‌های ساکن غلاف غزه همه به اردوگاه کوچ کرده‌اند و هزینه سنگینی را برای رژیم صهیونیستی درست کرده‌اند هم چنین شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی در کنار مرز لبنان همه شهرک‌ها را تخلیه و در اردوگاه‌ها به سر می‌برند. هزینه جنگ، هزینه احضار نیرو‌های احتیاطی و خرید حجم عظیمی از سلاح اقتصاد رژیم صهیونیستی را فلج کرده است.

تعطیلی شبکه معاند «من و تو» درست عبرتی برای چند شبکه مشابه آن است

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: تعطیلی این شبکه درس عبرت خوبی برای چند شبکه مشابه است به آن‌ها می‌گوییم شان ملت ما بالاتر از این است که عزت و استقلال کشور خود را پای کانال شما ذبح کند این رسانه‌های روزمزد که به زور ربات، لایک و کامنت‌های فیک خودنمایی می‌کنند در هر لحظه ممکن است در چشم اربابان خود بی‌ارزش شوند ملت ما هیچ وقت به کانالی که متولیان آن نصف جمعیت ما را در جنگ جهانی از گرسنگی کشته اند وثوق نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی تصرف عرصه‌های حساس علمی و تکنولوژی است از جمله آن‌ها پیشرفت محیرالعقول کشور در صنعت ماهواره و ماهواره بر است؛ در آستانه دهه فجر ارسال سه ماهواره پیشرفته با ماهواره بر سیمرغ به فضا که نقش حیاتی در موضوع تحقیقات و مخابرات دارند نشان داد که ایران اسلامی در آینده نزدیک تنه به تنه پیش قراولان این صنعت خواهد زد.

دست‌یابی به صنعت ماهواره‌بر اوج اقتدار علمی کشور را می‌رساند

آیت الله عاملی افزود: دست‌یابی به این تکنولوژی حساس آن هم در محاصره شدید تکنولوژی که بدترین محاصره است اوج اقتدار علمی کشور ما را می‌رساند و دقیقاً همین موضوع کابوس بزرگ برای جامعه به اصطلاح جهانی است که می‌خواهد تولیت انحصاری تکنولوژی‌های سرنوشت ساز را در اختیار خود داشته باشد. آن‌ها تصمیم جدی دارند که بعد از اتمام سوخت فسیلی امتیاز سوخت هسته‌ای را در اختیار خود داشته باشند و با قیمت‌های سنگین به ملت‌ها بفروشند و لذا راضی به احداث نیروگاه‌های هسته‌ای در کشوری مثل ایران نیستند ما این راه علمی را ناتمام نخواهیم گذاشت و با شرکت در انتخابات اقتدار علمی مضاعف را فراهم خواهیم کرد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اظهارات اخیر سفیر رژیم غاصب صهیونیستی در آذربایجان اظهار داشت: سفیر رژیم صهیونیستی در آذربایجان باز افاضه کرده و گفته‌ای مردم آذربایجان! ما در غزه با مردم عادی کاری نداریم فقط حماس را می‌کشیم! او با این سخنان خود مشمئز کننده‌ترین دروغ را به مردم آذربایجان تحویل داده است تمام مسؤولان ارشد این رژیم غاصب به خلاف حرف او تصریح کرده‌اند نتانیاهو می‌گوید حتی کودکان اهداف نظامی مشروع هستند!؛ سخنگوی ارتش اسرائیل گفته: «هدف از حملات نابودی حداکثری است نه دقت در حملات!»؛ رئیس جمهور اسرائیل می‌گوید «در غزه هیچ غیرنظامی بی‌گناهی وجود ندارد همه اهالی غزه مقصرند و تفکیکی بین نظامیان و غیر نظامیان وجود ندارد!»

وی افزود: رژیم صهیونیستی تا حال ۱۳ هزار کودک را کشته حالا این سفیر دروغگو می‌گوید ما در غزه حماس را می‌کشیم نه مردم عادی را! بیش از ۷ هزار زن جان خود را از دست داده و حالا این سفیر ناپاک می‌گوید ما در غزه با حماس می‌جنگیم نه با مردم عادی! او با این دروغ‌های بزرگ به ملت آذربایجان اهانت کرده آیا در آذربایجان کسی نیست بگوید این دروغگو در کشور ما چه کار می‌کند؟ آیا کسی نیست به او جواب بگوید؟ او از کجا اطمینان کرده که این گونه دروغ‌های بزرگ را می‌توان به خورد ملت آذربایجان داد؟

آیت الله عاملی تصریح کرد: بایدن این هفته جمله‌ای گفت که باید برای آن خون گریست او اظهار داشت «جنگ غزه برای ما مقدس است این جنگ مقدس را ما ادامه خواهیم داد!» تمام مفاهیم سیاسی مثل دموکراسی، آزادی، حقوق بشر، حاکمیت ملی، دیکتاتور و... در زمان ما تحریف شده است؛ فقط قدسیت مانده بود آن نیز تحریف شد!

وی ادامه داد: بدتر از سخن او سخن وزیر مالی رژیم صهیونیستی است که گفت «ما در جنگ غزه درصدد تطبیق آیه‌های کتاب آسمانی تورات بر دشمنان خود هستیم!» یعنی ما با دستور تورات ۲۷ هزار انسان بی‌گناه را کشتیم با دستور تورات ۱۳ هزار کودک را از زندگی ساقط کردیم و با دستور تورات جان هزاران زن را گرفتیم و با دستور تورات هنوز هم این جنایت هولناک را ادامه می‌دهیم و با دستور تورات باید دو و نیم میلیون فلسطینی از دیار خود هجرت و آواره کشور‌های دیگر شوند بن غفیر می‌گویند از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر باید ۲ میلیون به کشور‌های دیگر بروند و فقط ۲۰۰ هزار نفر بماند و غزه باید عبری باشد نه عربی و اگر محکمه بین‌المللی نگران جان این ۲ میلیون نفر است پس به کشور‌های دیگر بگوید آن‌ها را بپذیرند!

آیت الله عاملی ادامه داد: همیشه جباران تاریخ وقتی کم می‌آورند از دین مایه می‌گذارند، در کربلا نیز شعار‌های بنی امیه تماماً شعار‌های دینی است بنی امیه با آیه قرآن سر امام حسین (ع) را می‌برند امیرالمومنین (ع) نیز می‌فرماید: با چادر دین نگذاشتند شما مرا بشناسید.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: من از یهودیان عزیز کشور می‌خواهم حتماً از سخنان شوم این خیانت کار که با سخنان خود کتاب آسمانی تورات را که خداوند از آن به بصائر، هدایت، رحمت، ذکر، تفصیلاً لکل شی، امام انسان ها، فرقان یعنی فارق بین حق و باطل، ضیاء و کتاب مستبین تعبیر کرده را ویران و ملعبه سیاست بازی‌های خود کرده‌اند تبری جویند.

وی در پایان گفت: مصیبت عالم اسلام در خصوص فلسطین از دو جهت است اول قتل عام و نسل کشی مسلمان‌ها که رژیم صهیونیستی شروع کرده و با کمال بی رحمی ادامه می‌دهد دوم از جهت اشغال مسجد الاقصی و اهانت به این مسجد مقدس و تاریخی است. مسجد الاقصی برای ما مسلمان‌ها در نهایت اهمیت و قداست است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین