bato-adv
کد خبر: ۷۰۷۹۳۶

سفیر روسیه: شاید کره شمالی آزمایش هسته‌ای انجام دهد

سفیر روسیه: شاید کره شمالی آزمایش هسته‌ای انجام دهد
«اگر آمریکا و متحدانش به تحریک پیونگ‌یانگ ادامه دهند، کره شمالی ممکن است آزمایش هسته‌ای انجام دهد و مقصر چنین اتفاقی واشنگتن خواهد شد.»
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

سفیر روسیه در کره شمالی با بیان اینکه احتمال دارد پیونگ‌یانگ یک آزمایش هسته‌ای انجام دهد، مسئولیت آن را با اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا دانست.

به گزارش ایسنا، «الکساندر ماتسه‌گورا» سفیر روسیه در کره شمالی در مصاحبه‌ای گفت اگر آمریکا و متحدانش به تحریک پیونگ‌یانگ ادامه دهند، کره شمالی ممکن است آزمایش هسته‌ای انجام دهد و مقصر چنین اتفاقی واشنگتن خواهد شد.

این دیپلمات روس در گفتگو با اسپوتنیک گفت: اگر اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا ادامه پیدا کند و خطرناکتر شود، بعید نیست که رهبری کره شمالی برای تقویت توان دفاعی کشورش، مجبور به انجام یک آزمایش هسته‌ای شود. این سناریو بی‌شک نامطلوب است؛ اما اگر این اتفاق بیفتد، مسئولیت کامل آن بر عهده آمریکایی‌ها و متحدان آن‌ها خواهد بود.

خبرگزاری مرکزی کره در ماه ژانویه با استناد به بیانیه سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی گزارش داد که پیونگ‌یانگ در پاسخ به تمرینات نظامی مشترک کره جنوبی، ژاپن و آمریکا، یک سلاح هسته‌ای زیرآبی را آزمایش کرده است.

سفیر روسیه در کره شمالی همچنین گفت روسیه برخی از اسناد موردنیاز برای آغاز اکتشاف مشترک میادین نفت و گاز را از کره شمالی دریافت کرده است.

روسیه و کره شمالی در اواخر سال میلادی جاری بر سر اکتشاف مشترک هیدروکربن‌ها در دریا به توافق رسیدند. روسیه اعلام که به محض دریافت نقشه‌های مورد نیاز، طرح اکتشاف زمین‌شناسی را توسعه خواهد داد.

ماتسه‌گورا گفت: ما چند برگه دریافت کرده‌ایم و اطلاعات و نقشه‌هایی هم باید در آینده نزدیک به ما تحویل داده شوند.

این دیپلمات روس همچنین گفت آمریکا کره شمالی را به فروش سلاح به روسیه متهم می‌کند تا کره جنوبی را وادار به کمک تسلیحاتی به اوکراین کند، اما این اشتباهی بزرگ خواهد بود از سوی سئول.

او با بیان اینکه غرب هیچ سندی مبنی بر حمایت تسلیحاتی پیونگ‌یانگ از مسکو ندارد، گفت: ممکن است سند جعلی بسازند. سئول دارای ذخایر زیادی از مهمات است. من بسیار امیدوارم که کره جنوبی تسلیم این اقدام تحریک‌آمیز نشود. این یک اشتباه بسیار بزرگ با عواقب گسترده خواهد بود.

برچسب ها: روسیه کره شمالی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین