bato-adv
کد خبر: ۷۰۹۲۲۹

جیب‌‎بر بین‌المللی در دام پلیس ایرانی

جیب‌‎بر بین‌المللی در دام پلیس ایرانی
مردی که در چند کشور دارای اماکن مذهبی از مسافران و زائران سرقت می‌کرد، با هوشیاری نیرو‌های کلانتری بانوان در مشهد دستگیر شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

ماجرای دستگیری تبهکار بین‌‎‌المللی از آن‎جا آغاز شد که مسافری عرب‌زبان اشک‎ریزان وارد کلانتری بانوان شد و از سرقت ۱۴۰۰ دلار وجه نقد خود خبر داد. با توجه به اهمیت موضوع و تاکید فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی برای پیگیری سریع پرونده‌های مربوط به مسافران و زائران در مشهد، بی‌درنگ گروهی از افسران زبده دایره تجسس با هدایت سرهنگ سمیه گلزاری (رئیس کلانتری بانوان) تحقیقات پلیسی گسترده‎ای را با رصد دوربین‌های مداربسته در هسته مرکزی شهر آغاز کردند و به تصاویری مبهم از یک مرد میان‎سال دست یافتند که کوله‌پشتی مشکوکی را با خود حمل می‌کرد.

به گزارش خراسان، آن‌ها با بهره‌گیری از دستورات ویژه و راهنمایی‌های سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان، به مردی سابقه‌دار رسیدند که دارای ۷ فقره سابقه کیفری بود. طولی نکشید که پیگیری‌ها نتیجه داد و بانوان پلیس در کمتر از ۲۴ ساعت مخفیگاه اجاره‌ای متهم را در خیابان طبرسی شناسایی کردند.

سپس عوامل انتظامی با کسب مجوز‌های قضایی از قاضی شعبه ۳۰۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به طور ضربتی وارد مخفیگاه وی شدند و او را در حالی دستگیر کردند که دلار‌های مذکور را به صورت بسیار حرفه‌ای و زیرکانه درون لایه‌های پارچه‌ای کوله‌پشتی مخفی کرده بود.

دقایقی بعد، با انتقال مرد میانسال به مقر انتظامی، بازجویی‌ها آغاز و مشخص شد که او آذرماه گذشته نیز از یک مسافر عرب‌زبان دیگر ۱۸ میلیون تومان جیب‌بری کرده است. این متهم سابقه‌دار در ادامه بازجویی‌های فنی به جیب‌بری در چند کشور عرب‌زبان اعتراف کرد که دارای اماکن مذهبی هستند.

تحقیقات پلیس با تاکید ویژه فرمانده انتظامی مشهد برای رد‎یابی دیگر جرائم این جیب‌بر بین‌المللی در حالی ادامه یافت که ۲ تن از مالباختگان تاکنون شناسایی شده‌اند.

برچسب ها: جیب بر مشهد
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین