bato-adv
کد خبر: ۷۱۰۰۴۶

(ویدئو) سد «چراغ‌ویس سقز» برای اولین‌بار سرریز کرد

(ویدئو) سد «چراغ‌ویس سقز» برای اولین‌بار سرریز کرد
آرش آریانژاد گفت: سد چراغ‌ویس روی رودخانه سقز از سرشاخه‌های زرینه‌رود و در حوضه آبی دریاچه ارومیه قرار دارد. حجم سد در تراز نرمال ۸۶ میلیون مترمکعب است و اکنون ارزش به‌روزشده این سد ۲۹۶۰ میلیارد تومان است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سد چراغ‌ویس سقز پس از اولین آبگیری در سال ۱۳۹۶ و پس از افتتاح آن در دور دوم سفر رئیس جمهوری به کردستان، امروز (۲۸ بهمن ماه) برای اولین بار سرریز کرد.

آرش آریانژاد در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: درپی بارش‌های اخیر، سد چراغ‌ویس برای اولین بار با دبی ۳۰ مترمکعب بر ثانیه سرریز کرد. این سد از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی به ارتفاع ۶۷.۵ متر از پی، طول تاج ۲۷۴ متر است.

او ادامه داد: سد چراغ‌ویس روی رودخانه سقز از سرشاخه‌های زرینه‌رود و در حوضه آبی دریاچه ارومیه قرار دارد. حجم سد در تراز نرمال ۸۶ میلیون مترمکعب است و اکنون ارزش به‌روزشده این سد ۲۹۶۰ میلیارد تومان است.

وی درباره بروز خطرات احتمالی در حاشیه رودخانه و پایین‌دست سد، افزود: با توجه به افزایش دبی رودخانه سقز و اضافه شدن دبی سرریز، از مردم، کشاورزان و گردشگران تقاضا می‌شود از نزدیک شدن به جریان سیلابی رودخانه و سرریز سد خودداری کنند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین